12 uczniów z kilku rzeszowskich szkół będzie reprezentować Rzeszów w ogólnopolskim konkursie na projektowanie przestrzeni miejskiej w Minecraft i druku 3D. Reprezentanci zostali wyłonieni podczas eliminacji miejskich – w konkursie na projekt miejsca dla pszczół.
W czwartek, 20 maja prezydent Marek Bajdak wręczył zdolnym uczniom dyplomy, upominki i życzył powodzenia w zmaganiach ogólnopolskich. Wręczenie dyplomów odbyło się w Urban Lab Rzeszów.
– mówił pełniący obowiązki prezydenta Marek Bajdak.
Justyna Pałys z Podkarpackiego Kuratorium Oświaty, która była przewodniczącą komisji konkursowej, również złożyła gratulacje zdolnym uczniom:
– mówiła.
Skład zwycięskich drużyn przedstawia się następująco:
REPREZENTACJA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII KLASY 1-4
- Ernest Machała uczeń klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie
- Martyna Dobrowolska uczennica klasy 3c ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Rzeszowie
- Wojciech Brodziński uczeń klasy 3 z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Rzeszowie
- Emil Wojtowicz uczeń klasy 3 ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie
- Marlena Szostek uczennica klasy 4b ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Rzeszowie
- Cyprian Machała uczeń klasy 4d ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie
REPREZENTACJA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII KLASY 5-8
- Wojciech Bachórz uczeń klasy 5d ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Rzeszowie
- Tymon Biedroń uczeń klasy 5 a ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie
- Damian Burek uczeń klasy 6 Zespół Szkół Muzycznych nr 2 im. W. Kilara w Rzeszowie
- Kamil Winiarz uczeń kasy 6 ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Rzeszowie
- Mikołaj Domino uczeń klasy 8 ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Rzeszowie
- Szymon Filipowicz uczeń klasy 7b ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Rzeszowie
Pomysłodawcą konkursu jest Urban Lab Rzeszów, a odbywa się on we współpracy z Unią Metropolii Polskich. Do rywalizacji staną drużyny z 12 polskich miast. Rzeszów będą reprezentować dwie drużyny, których skład poznaliśmy podczas czwartkowej uroczystości. To zwycięzcy miejskiego etapu konkursu, który dotyczył zaprojektowania w przestrzeni miasta miejsca dla pszczół. W tym konkursie wzięło udział 26 uczniów rzeszowskich szkół. Spośród zgłoszonych prac komisja konkursowa wyłoniła najlepsze, a ich autorzy weszli w skład dwóch drużyn, które teraz będą reprezentować Rzeszów w projekcie ogólnopolskim.
Zadaniem zespołów z poszczególnych miast będzie zaplanowanie i zaprojektowanie sportowych terenów rekreacyjnych w swojej okolicy. W projekcie ma być uwzględniony charakterystyczny symbol dla danego miasta. Projekt uczniowie mają stworzyć samodzielnie w grze Minecraft: Education Edition. Do budowy można wykorzystać dodatkową opcję tzw. agenta.
Drużyny powalczą o zwycięski tytuł oraz puchar dla swojego miasta. Za zajęcie I miejsca w obu grupach wiekowych, drużyny otrzymają czek o wartości tysiąca złotych oraz nagrody rzeczowe od firmy G2A.com Partnera Technologicznego projektu. A każdy uczestnik otrzyma gadżety Minecraft od firmy Microsoft Sp. z o.o. Patrona Technologicznego.
Wybrane elementy projektów zostaną wydrukowane w 3D i przesłane do miast wraz z medalami oraz dyplomami, jako podziękowanie za udział w projekcie. Dryżyny będą też mogły liczyć na wsparcie techniczne ze strony firmy Microsoft oraz nauczycieli prowadzących zajęcia z Minecrfat w Rzeszowie. Z kolei nauczyciele szkół biorących udział w projekcie otrzymają darmowy kurs G2A Academy, który pozwoli im prowadzić ciekawe zajęcia z projektowania.
Dla dzieci, które wzięły udział w miejskim etapie konkursu, ale nie zakwalifikowały się do reprezentacji również zostały przygotowane słodkie upominki oraz medale za zaangażowanie i udział w projekcie.