piątek, 26 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Znamy reprezentantów Rzeszowa w ogólnopolskim konkursie projektowania przestrzeni w Minecraft

    Polecamy

    Kinga Skowron
    Kinga Skowron
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    12 uczniów z kilku rzeszowskich szkół będzie reprezentować Rzeszów w ogólnopolskim konkursie na projektowanie przestrzeni miejskiej w Minecraft i druku 3D. Reprezentanci zostali wyłonieni podczas eliminacji miejskich – w konkursie na projekt miejsca dla pszczół.

    W czwartek, 20 maja prezydent Marek Bajdak wręczył zdolnym uczniom dyplomy, upominki i życzył powodzenia w zmaganiach ogólnopolskich. Wręczenie dyplomów odbyło się w Urban Lab Rzeszów.

    fot. materiały prasowe

    – Wyłonienie drużyny zawsze wiąże się z tym, że uczestnicy konkursu uczą się pracy zespołowej, w tym przypadku także myślenia przestrzennego, abstrakcyjnego. Jestem przekonany, że wspaniale wypadniecie w konkursie ogólnopolskim, wierzę, że odniesiecie sukces. Pragnę wam podziękować za to, że zdecydowaliście się wziąć udział w tym wyzwaniu

    – mówił pełniący obowiązki prezydenta Marek Bajdak.

    Justyna Pałys z Podkarpackiego Kuratorium Oświaty, która była przewodniczącą komisji konkursowej, również złożyła gratulacje zdolnym uczniom:

    – Jesteście przyszłością Rzeszowa, wasze prace budzą nasz podziw. Ta rozgrywka będzie na pewno bardzo zacięta, dlatego życzę wam powodzenia

    – mówiła.

    fot. materiały prasowe

    Skład zwycięskich drużyn przedstawia się następująco:

    REPREZENTACJA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII KLASY 1-4

    • Ernest Machała uczeń klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie
    • Martyna Dobrowolska uczennica klasy 3c ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Rzeszowie
    • Wojciech Brodziński uczeń klasy 3 z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Rzeszowie
    • Emil Wojtowicz uczeń klasy 3 ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie
    • Marlena Szostek uczennica klasy 4b ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Rzeszowie
    • Cyprian Machała uczeń klasy 4d ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie

    REPREZENTACJA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII KLASY 5-8

    • Wojciech Bachórz uczeń klasy 5d ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Rzeszowie
    • Tymon Biedroń uczeń klasy 5 a ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie
    • Damian Burek uczeń klasy 6 Zespół Szkół Muzycznych nr 2 im. W. Kilara w Rzeszowie
    • Kamil Winiarz uczeń kasy 6 ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Rzeszowie
    • Mikołaj Domino uczeń klasy 8 ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Rzeszowie
    • Szymon Filipowicz uczeń klasy 7b ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Rzeszowie
    fot. materiały prasowe

    Pomysłodawcą konkursu jest Urban Lab Rzeszów, a odbywa się on we współpracy z Unią Metropolii Polskich. Do rywalizacji staną drużyny z 12 polskich miast. Rzeszów będą reprezentować dwie drużyny, których skład poznaliśmy podczas czwartkowej uroczystości. To zwycięzcy miejskiego etapu konkursu, który dotyczył zaprojektowania w przestrzeni miasta miejsca dla pszczół. W tym konkursie wzięło udział 26 uczniów rzeszowskich szkół. Spośród zgłoszonych prac komisja konkursowa wyłoniła najlepsze, a ich autorzy weszli w skład dwóch drużyn, które teraz będą reprezentować Rzeszów w projekcie ogólnopolskim.

    Zadaniem zespołów z poszczególnych miast będzie zaplanowanie i zaprojektowanie sportowych terenów rekreacyjnych w swojej okolicy. W projekcie ma być uwzględniony charakterystyczny symbol dla danego miasta. Projekt uczniowie mają stworzyć samodzielnie w grze Minecraft: Education Edition. Do budowy można wykorzystać dodatkową opcję tzw. agenta.

    Drużyny powalczą o zwycięski tytuł oraz puchar dla swojego miasta. Za zajęcie I miejsca w obu grupach wiekowych, drużyny otrzymają czek o wartości tysiąca złotych oraz nagrody rzeczowe od firmy G2A.com Partnera Technologicznego projektu. A każdy uczestnik otrzyma gadżety Minecraft od firmy Microsoft Sp. z o.o. Patrona Technologicznego.

    fot. materiały prasowe

    Wybrane elementy projektów zostaną wydrukowane w 3D i przesłane do miast wraz z medalami oraz dyplomami, jako podziękowanie za udział w projekcie. Dryżyny będą też mogły liczyć na wsparcie techniczne ze strony firmy Microsoft oraz nauczycieli prowadzących zajęcia z Minecrfat w Rzeszowie. Z kolei nauczyciele szkół biorących udział w projekcie otrzymają darmowy kurs G2A Academy, który pozwoli im prowadzić ciekawe zajęcia z projektowania.

    Dla dzieci, które wzięły udział w miejskim etapie konkursu, ale nie zakwalifikowały się do reprezentacji również zostały przygotowane słodkie upominki oraz medale za zaangażowanie i udział w projekcie.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com