Zdaniem ekspertów, mimo negatywnych skutków społeczno-gospodarczych wpływu koronawirusa na różne obszary biznesu, epidemia łączy się także z pozytywnymi zmianami. Sytuacja epidemiologiczna miała duży wpływ na skokowy wzrost wykorzystania nowoczesnych technologii, czyli przyspieszenie cyfrowej transformacji. Przykładem oddziaływania tego zjawiska na targi pracy jest organizacja festiwalu JOBICON, który w dniach 21 – 22 października 2020 roku będzie się odbywał w bezpiecznej, lecz równie atrakcyjnej i efektywnej formule online.
Rozwiązania technologiczne, które pozwalają na przeniesienie bezpośrednich kontaktów do cyfrowej rzeczywistości to odpowiedź na rosnące potrzeby korzystania z narzędzi i rozwiązań technologicznych w czasach pandemii. Jest to rozwiązanie, które dotyczy zarówno codziennej pracy i spotkań, jak i większych wydarzeń takich jak szkolenia, konferencje czy targi pracy. Organizacja wydarzeń online umożliwia równie efektywną interakcję, a zdalna formuła poszerza niektóre z możliwości i daje obszerny dostęp uczestników takich wydarzeń do wiedzy ekspertów, także w formie indywidualnych warsztatów czy konsultacji.
– Przy organizacji tegorocznej edycji Festiwalu Pracy JOBICON Pracuj.pl postawił na autorską, stworzoną na potrzeby targów platformę. Dzięki temu w ramach JOBICON Online zachowujemy niektóre elementy wydarzenia stacjonarnego – najważniejszym z nich jest możliwość interakcji kandydatów z przedstawicielami firm. Pracodawcy otrzymają możliwość zaprezentowania swojej marki poprzez interaktywne profile, które będą połączone z wirtualnymi pokojami spotkań. JOBICON będzie dawał możliwość przeprowadzenia indywidualnych rozmów z kandydatami oraz rozmów grupowych z nawet dziesięcioma osobami np. pod kątem warsztatów grupowych, paneli dyskusyjnych czy sesji Asessment Center. Z drugiej strony nowatorska platforma targowa zapewni uczestnikom udział we wszystkich znanych ze stacjonarnych edycji JOBICONu wydarzeniach takich, jak wystąpienia gwiazd i influencerów, praktyczne warsztaty edukacyjne, konsultacje CV czy symulacje rozmów rekrutacyjnych oraz doradztwo zawodowe. W ten sposób, w formule online, łączymy dwa światy: pracodawców i kandydatów, pozwalając im wyjść poza sztywne ramy tradycyjnej rekrutacji – opowiada Emilia Dąbrowska, Category Marketing Coordinator, jedna z organizatorek Festiwalu Pracy JOBICON w Grupie Pracuj.
Dzięki targom realizowanym online z ofertami pracodawców mają możliwość zapoznać się kandydaci z całej Polski (i nie tylko). W ten sposób zostają przekroczone bariery geograficzne. Jest to szczególnie istotne dziś, kiedy coraz większa liczba pracodawców oferuje nie tylko możliwość pracy stacjonarnej z biura w konkretnej lokalizacji, ale również zdalnie.
Aktywności employer brandingowe prowadzone online mogą być ze sobą łatwo powiązane, co pozwala optymalizować czas i nakłady pracy włożone przez HR-owców. Wybierając skuteczne narzędzia do budowania wizerunku pracodawcy online, warto mieć to na uwadze i sprawdzić możliwość zintegrowania już wykorzystywanych rozwiązań. W przypadku Festiwalu Pracy JOBICON Online pracodawcy zyskują dodatkowe przewagi i korzyści, a wiele popularnych oraz już posiadanych przez pracodawców narzędzi będzie złożonych w jeden w pełni zintegrowany ekosystem.
– Przy tegorocznej edycji Festiwalu Pracy profile pracodawców zostaną rozszerzone o specjalną zakładkę JOBICON, która umożliwi kandydatom zapoznanie się z informacjami na temat firmy oraz proste i szybkie zapisanie się na indywidualną bądź grupową rozmowę na żywo z pracodawcą w jednym z wirtualnych pokoi. Rozmowy z kandydatami będą się odbywały w prywatnej i niedostępnej dla niezapisanych odwiedzających przestrzeni w formie wideokonferencji oraz chatu. Co więcej, przygotowując się do targów, pracodawcy nie będą musieli wykupować dodatkowych ogłoszeń. W ramach Festiwalu Pracy JOBICON Online otrzymają specjalne ogłoszenia wpięte w serwis Pracuj.pl, a także będą mogli zbierać aplikacje kandydatów zgodnie z regulacjami RODO za pomocą systemów, z których korzystają na co dzień (np. Strefie Pracuj, eRecruiter bądź dowolnym systemie ATS) – dodaje Emilia Dąbrowska.
Pandemia sprawiła, że wielu pracodawców dokonało przeniesienia aktywności rekrutacyjnych i employer brandingowych do świata online. Dlatego też wiele dotychczas stosowanych narzędzi czy kanałów komunikacji straciło swoją dotychczasową moc i zasięg. Mnogość webinarów, wideochatów czy live’ów sprawiła, że nadawcom trudniej jest przebić się do świadomości odbiorców i skutecznie zawalczyć o ich zainteresowanie. By zadbać o odpowiednią „siłę rażenia” działań EB, warto skorzystać z pozycji i siły partnera oraz wspólnych, promocyjnych synergii. Aby zadbać o dużą frekwencję uczestników – a tym samym zapewnienć pracodawcom szeroki dostęp do poszukiwanych kandydatów – organizatorzy JOBICON Online przygotowali szereg skutecznych i sprawdzonych działań promocyjnych prowadzonych poprzez specjalnie wyselekcjonowane kanały online, dopasowane do grupy docelowej, m.in:
- dedykowana strona wydarzenia,
- e-mailingi,
- współpraca z uczelniami,
- współpraca z influencerami,
- szeroko zakrojona kampania w social mediach,
- pakiet grafik dla pracodawców do wykorzystania w swoich kanałach np. social media.
Wydarzenie jest bezpłatne dla wszystkich kandydatów. Wszyscy zainteresowani, którzy zapiszą się na festiwal, otrzymają przypomnienie o dacie wydarzenia, a także możliwość skorzystania z:
- spotkań z topowymi pracodawcami z całej Polski,
- bezpłatnych konsultacji CV,
- symulacji rozmów kwalifikacyjnych,
- udziału w merytorycznych prelekcjach pracodawców oraz gości specjalnych.
Festiwal Pracy JOBICON Online odbędzie się w dniach 21-22 października 2020 roku. Aby zapoznać się z ofertą należy skontaktować się pod adresem jobicon@pracuj.pl