niedziela, 28 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Powstanie północna obwodnica Rzeszowa za 300 milionów złotych

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Planowana obwodnica miasta rozpocznie się od skrzyżowania ulic Warszawskiej i Krogulskiego, gdzie zostanie zbudowany wiadukt o długości ponad 300 metrów, przechodzący nie tylko nad ulicą Warszawską, ale także nad torami kolejowymi.

    Następnie trasa doprowadzi do ulicy Miłocińskiej, gdzie powstanie rondo. Istotne jest tu zachowanie obietnicy złożonej mieszkańcom osiedli Baranówka i Miłocin, że obwodnica nie będzie dzielić tych dwóch obszarów. Droga zostanie poprowadzona wzdłuż torów kolejowych, ominąć osiedla.

    Kolejnym etapem będzie dotarcie obwodnicy do strefy Dworzysko, co będzie istotne dla rozwoju tej części miasta, gdzie powstają kolejne obiekty przemysłowe. Obecnie strefa Dworzysko ma ograniczone połączenia drogowe, a ulica Chmury, która ją obsługuje, jest już mocno obciążona. Obwodnica przyniesie ulgę w ruchu komunikacyjnym i stanie się doskonałą alternatywą, zamykając układ dróg na północy miasta. Ponadto, otworzy nowe możliwości inwestycyjne zarówno w Rzeszowie, jak i poza jego granicami.

    Budowa obwodnicy północnej Rzeszowa będzie największym zadaniem drogowym w historii Rzeszowa. Jej koszt to ok. 300 mln zł, z czego aż 250 mln zł udało nam się pozyskać jako
    dofinansowanie

    Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa

    Władze miasta podkreślają, że dziś stawianie na rozbudowę istniejących dróg nie jest priorytetem. Zamiast tego, inwestują w nowe trasy komunikacyjne, takie jak wspomniana obwodnica północna oraz Wisłokostrada. Kolejnym ważnym połączeniem będzie droga łącząca osiedla Katuli i Staroniwa. Projekt nowej drogi między aleją Armii Krajowej a ulicą Wieniawskiego, na który ogłoszono przetarg, również stanowi alternatywne rozwiązanie dla poprawy komunikacji w mieście.

    Planowane połączenie ulicy Warszawskiej ze strefą Dworzysko i dalej z ulicą Krakowską będzie miało około 6 kilometrów długości. Projekt obejmuje drogę dwujezdniową, z dwoma pasami w każdym kierunku, wyposażoną w chodniki, ścieżki rowerowe po obu stronach oraz zatoki autobusowe. Przetarg na dokumentację i budowę tej trasy zostanie ogłoszony w drugim kwartale bieżącego roku.

    Prezydent Rzeszowa zapewnił, że inwestycja ma zapewnione finansowanie i zostanie zrealizowana. Jednak władze miasta nie zamierzają się na tym zatrzymać. W najbliższej kadencji priorytetem będzie budowa drogi południowej. Jej planowany przebieg wzbudził pewne protesty, szczególnie w kontekście odcinka przechodzącego przez osiedle Budziwój. W związku z tym podjęto decyzję o podziale zadania na dwie części i odłożeniu tej mniej pilnej, tj. odcinka przez osiedle Budziwój, na późniejszy czas. Koncentracja zostanie skierowana na budowę odcinka od ulicy Podkarpackiej do ulicy Jana Pawła II wraz z mostem na Wisłoku.

    Dodatkowo, prace przygotowawcze do budowy nowego układu drogowego na południu Rzeszowa są już zaawansowane. Trwa opracowanie dokumentacji dotyczącej rozbudowy dróg na południu osiedla Budziwój, w tym m.in. ulicy Senatorskiej, która połączy Rzeszów z Boguchwałą. Władze miasta prowadzą rozmowy na temat tego połączenia i planowanego nowego mostu na Wisłoku z władzami Boguchwały.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com