piątek, 26 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Szybciej niż planowano zostanie przywrócony ruch na krajowej dziewiątce

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    W Rudnej Małej nad drogą krajową nr 9 prowadzone były prace nasuwania konstrukcji wiaduktu kolejowego. Z tego powodu zamknięta została droga, która pierwotnie miała być niedostępna do 13 lutego. Prace zostały zakończone, a ruch drogowy zostanie przywrócony już w czwartek 9 lutego.

    Budowa wiaduktu i nowego połączenia do Jasionki jest częścią projektu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jest on realizowany wspólnie przez PKP PLK i samorząd województwa.

    Budowa wiaduktu i nowego połączenia do Jasionki jest częścią projektu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jest on realizowany wspólnie przez PKP PLK i samorząd województwa.

    W Rzeszowie realizowana jest budowa blisko 5 km linii kolejowej, stanowiącej połączenie Rzeszowa z Portem Lotniczym w Jasionce. Nowe tory rozpoczną swój bieg w Zaczerniu i połączą się z nowo wybudowaną stacją kolejową Jasionka Lotnisko. Na trasie powstanie również nowy przystanek Głogów Małopolski Południowy, który ułatwi dostęp do kolei i do lotniska. Zakończenie budowy nowej linii do lotniska w Jasionce, planowane jest we wrześniu br.

    Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie infromuje, że w związku z zakończeniem prac przy budowie wiaduktu kolejowego Zaczernie – Port Lotniczy Rzeszów przywrócona zostanie stała organizacja ruchu autobusów.

    Zmiana dotyczy dwóch linii autobusowych 54 i 56, które powrócą na trasy sprzed objazdu od najbliższego czwartku 9 lutego.

    W ramach projektu PKA pociągi kursować będą jako Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna na liniach kolejowych:  

    • L 71 odcinek Rzeszów – Kolbuszowa
    • L 91 odcinek Dębica – Rzeszów
    • L 91 odcinek Rzeszów – Przeworsk
    • L 106 odcinek Rzeszów – Strzyżów
    • do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka

    Łączna wartość realizacji tego projektu wynosi ponad 415 mln zł, w tym koszty budowy infrastruktury kolejowej to blisko 369 mln zł. Dofinansowanie do tego projektu z POIiŚ to 208 mln zł. Pozostałą część kwoty z 415 mln złotych pokrywa budżet województwa podkarpackiego

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com