„Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności” – to projekt skierowany do seniorów, jako tej grupy, która jest najbardziej narażona na skutki oszustw m.in. „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na wypadek”. Już od lutego do końca roku, dwa razy w miesiącu, policjanci będą pełnić telefoniczne dyżury. Funkcjonariusze udzielą porad tym, którzy zetknęli się z problemem oszustwa na tak zwaną „legendę”.
W ramach Dni Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem ,w dniach 21 i 22 lutego 2022 roku, w godz. od 6.00 do 18.00, pod numerem telefonu 510 997 031, funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie będą udzielać porad. W szczególności osobom starszym, które padły ofiarą oszustw na tzw. legendę np. „na wnuczka/policjanta czy na wypadek” lub chcących dowiedzieć się, jak nie dać się oszukać, jak reagować w przypadku próby oszustwa, ale przede wszystkim, gdzie szukać pomocy w takiej sytuacji.
Realizacja przedsięwzięcia zaplanowana jest od lutego do grudnia 2022 roku, w ramach projektu „Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności”. Oprócz komendy wojewódzkiej z Rzeszowa, także partnerzy projektu – komendy wojewódzkie z Olsztyna, Białegostoku, Lublina i Gorzowa Wielkopolskiego – będą udzielać takich porad. We wszystkich tych jednostkach zostaną uruchomione telefony komórkowe do kontaktu z ofiarami przestępstw metodą „na wnuczka/policjanta czy na wypadek”.
Dyżury będą odbywać się cyklicznie, dwa razy w miesiącu.
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu pn. „Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności”, nr PL/2020/PR/0110, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Źródło: KPP Rzeszów
Zdjęcie podglądowe: pixabay.com