Czytamy i nie dowierzamy. Na stronie internetowej ZTM pojawiła się informacja o sprzedaży partii nieważnych biletów. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby jednocześnie ZTM nie straszyła podróżnych karą pieniężną za ich użycie!
Na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie w piątek, 9 grudnia pojawiła się informacja następującej treści:
Po przeczytaniu tej informacji, nie możemy zrozumieć, dlaczego, jak pisze ZTM, podróżni mają ponosić konsekwencje za błędy popełnione przez rzeszowską spółkę, za które ta spółka jest odpowiedzialna?
Wykonaliśmy telefon do ZTM i rozmawialiśmy z osobą odpowiedzialną m.in. za promocję spółki. Uzyskaliśmy jedynie informację, że bilety unieważniono z powodu awarii biletomatu.
By dowiedzieć się więcej skierowaliśmy zapytanie prasowe do ZTM, jak również do Biura Prasowego w Urzędzie Miasta, któremu podlega ZTM.
Pytaliśmy o szczegółowe powody unieważnienia biletów o numerach podanych w informacji, kto jest odpowiedzialny za zaistniałą sytuację. a także w oparciu o jaką podstawą prawną użycie tych biletów będzie skutkowało wystawieniem wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej w kwocie 350,00 zł.
Niestety, dzisiaj nie otrzymaliśmy odpowiedzi, ani z ZTM, a nie z Urzędu Miasta.
O nieczynnych biletomatach w Rzeszowie, zarówno na przystankach, jak i w autobusach MPK, jak również o ich braku w niektórych rejonach miasta, słyszymy często na portalach internetowych od internautów korzystających z usług MPK.
Jednak dzisiaj spotkaliśmy się z kuriozalną sytuacją, o której ZTM poinformował na swojej stronie internetowej. Zrobił to w taki sposób, że pewnie nikt, kto zakupił bilet, który został unieważniony, nie ma nawet cienia szansy, by się o tym dowiedzieć. I dlaczego ma być karany grzywną za coś czemu nie jest winien? Bo czy podróżny jest odpowiedzialny za awarię biletomatów?