19,5 C
Rzeszów
niedziela, 26 czerwca, 2022
+

    Miłosz Pękala i 1984 grają  4 maja w Piwnicach Rzeszowskich dla Ukrainy

    Polecamy

    Waldemar Ruszel
    Redaktor Waldemar Ruszel Szef do spraw kontaktów z organizacjami pozarządowymi Kurier Rzeszowski - portal, gazeta TVi
    - Reklama -

    Najprawdopodobniej nie ma dzisiaj artysty w Polsce, który w jakiś sposób nie solidaryzuje się z Ukrainą. Nie inaczej jest z Miłoszem Pękalą i zespołem 1984. Artyści wystąpią w Rzeszowskich Piwnicach (ul. Rynek 26) , 4 maja 2022 roku, o godzinie 20:00. Aby wejść na koncert należy przynieść dary, tj.: żywność długoterminową, artykuły higieniczne, apteczki, leki, baterie i powerbanki.

    Miłosz Pękala, od wielu lat, jako solista lub kameralista, bierze udział w wielu prestiżowych koncertach, festiwalach i różnorodnych projektach artystycznych, obejmujących zarówno muzykę współczesną, rozrywkową jak i etniczną. Specjalizuje się w grze na wibrafonie, zestawach multiperkusyjnych oraz instrumentach latynoamerykańskich. We własnych projektach artystycznych ze szczególną atencją podchodzi do nowych technologii oraz interdyscyplinarności.

    Jest rzeszowianinem z urodzenia i absolwentem klasy perkusji Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie perkusji (dyplom z wyróżnieniem). Studiował także w The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze pod kierunkiem prof. Gerta Mortensena.

    Jego kompozycje znajdują się na fonogramach m.in. kwartetu Kwadrofonik, duetu perkusyjnego Pękala Kordylasińska Pękala. Wspólnie z Bartłomiejem Wąsikiem na zamówienie festiwalu Malta zrealizował balet „Ksenofonia. Symfonia dla innego” (2016), którego reżyserem był Jan Komasa. W 2019 roku na zamówienie Teatru Polskiego Radia napisał muzykę do spektaklu/słuchowiska „Garbus”, Sławomira Mrożka reżyserowanego przez Jerzego Schejbala. W 2019 roku kompozycja „Radio for Vibraphone” przeznaczona na wibrafon i taśmę otrzymała II nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Peles w Portugalii. W tym samym roku utwór „Noise Study” znalazł się na fonogramie „Birthday Party” poświęconym Włodzimierzowi Kotońskiemu.

    W swoim dorobku ma trzy albumy solowe: „Monopercussion” (BÓŁT Records, 2018), „Monopercussion 2” (BÓŁT Records, 2021), „8 Pieces in Differnt Tempos” (Gustaff Records, 2021).

    1984 to z kolei rzeszowska legenda polskiej nowej fali ciesząca się zasłużonym statusem kapeli kultowej w swoim nurcie. Na czele grupy stoi do dziś jeden z jej liderów i założycieli, gitarzysta oraz autor wszystkich tekstów – Piotr „Mizerny” Liszcz, a sama formacja, po latach obfitujących w liczne zawirowania i zmiany w składzie, ma się dziś dobrze jak nigdy. Ich koncerty to energetyczne, chwytające za gardło sety, przywodzące na myśl skojarzenia z takimi wykonawcami jak choćby Swans czy No Means No z ich najlepszych lat. Mimo, iż od słynnego debiutu kapeli na dużej scenie festiwalu w Jarocinie w 1985 roku upłynęło już trochę czasu, zespół wciąż konsekwentnie kroczy swoją ścieżką. W 2020 roku ukazał się ich kolejny album „Piękny jest świat”, wydany nakładem Anteny Krzyku.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -