Zakończyła się kolejna edycja Hackathonu WSIiZ – organizowanego przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. 3 i 4 grudnia br. w całodobowym maratonie informatycznym WSIiZ wzięło udział 50 osób z 11 zespołów. Ucieczka przed podwyższającym się poziomem wody pochodzącej z topniejących lodowców, krowa poddawana eksperymentom medycznym oraz kosmonauci powracający na Ziemię po katastrofie ekologicznej – to tematy gier komputerowych trzech zwycięskich drużyn.
W czasie 24-godzinnego Hackathonu WSIiZ zadaniem uczestników było zrealizowanie projektu w jednej z trzech kategorii: Game Dev (stworzenie gry komputerowej), Line of Business (stworzenie aplikacji mającej potencjał biznesowy) lub Internet of Things (przygotowanie rozwiązana wykorzystującego technologie Internetu Rzeczy). W ramach przygotowywanych projektów (w każdej z kategorii) uczestnicy mieli wdrożyć wybrane hasła: zdążyć na czas, klimat i ekologia, bush crafting, retro oraz Smart Maker – ludzie, miejsce, maszyny.
Po prezentacji wszystkich 11 projektów jury konkursowe wyłoniło 3 zwycięskie drużyny:
1. miejsce zajął zespół Devine Studio z projektem Time Over, który jest grą w technologii VR. Zadaniem gracza jest w tej grze ucieczka przed podwyższającym się poziomem wody pochodzącej z topniejących lodowców. Do tego celu gracz musi nauczyć się wykorzystywać dostępne narzędzia, takie jak siekiera, drut, słupy energetyczne i inne. Zespół Devine Studio tworzą absolwenci i studenci WSIiZ.
2. miejsce zajął zespół Edge Team z projektem Monster Cow, będącym grą typu escape room. Gracz wciela się w krowę poddawaną eksperymentom medycznym, która próbuje się wydostać z laboratorium. Autorzy zaproponowali oryginalną koncepcję, w której świat obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej z wnętrza pyska krowy, a do grania używamy języka. Zespół Edge Team tworzyli studenci WSIiZ
3. miejsce zajął zespół Poli z grą Get the Planet Back. Gracz wciela się w kosmonautów powracających na Ziemię po katastrofie, która zniszczyła całkowicie jej powierzchnię. Zadaniem gracza jest dokonanie terraformacji planety, poprzez sadzenie roślin i odbudowę jej zasobów.
– skomentował wydarzenie Hubert Krawiec ze zwycięskiej drużyny.
W większości uczestnikami Hackathonu WSIiZ byli studenci WSIiZ i Politechniki Rzeszowskiej. Mniejsza liczba zgłoszonych uczestników i projektów, wynikająca z pandemii Covid-19, sprzyjała dokładniejszej analizie każdej z prac. Mentorzy mieli możliwość szczegółowego przedyskutowania koncepcji pracy z każdym z zespołów, jak również udzielenia wskazówek.
– wyjaśnia dr Marek Jaszuk, organizator Hackathon WSIiZ i opiekun Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych.
Prace studentów oceniało Jury składające się ze specjalistów branżowych. Przy ocenie projektów brali pod uwagę: jakość techniczną i wizualną wykonania, potencjał komercyjny i sposób prezentacji. Choć w Hackathon WSIiZ wysokie miejsca zajęły gry, to kilka z pozostałych projektów będzie prawdopodobnie dalej rozwijanych.
Organizatorami Hackathon WSIiZ byli: Michał Furgał (Lider Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych), Jakub Głogowski (przewodniczący Rady Kół Naukowych) oraz Vincent Przywara (Lider Koła Naukowego Fotografii).
Partnerami wydarzenia byli: Prime Bit Games, Ideo, Divstack, Deloitte i Podkarpackie Centrum Innowacji.