niedziela, 28 kwietnia, 2024
spot_img
+

    M. Warchoł zapowiada budowę kolejki nadziemnej – to pierwsza taka inicjatywa w Polsce

    Polecamy

    Martyna Cios
    Martyna Cios
    Redaktor / dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Dzisiaj odbyła się wspólna konferencja Marcina Warchoła i Tadeusz Ferenca dotycząca Rzeszowskiej Kolei Jednoszynowej Monorail. To pierwsza taka inwestycja w Polsce.

    Na wstępie głos zabrał Tadeusz Ferenc, który przypomniał, że temat kolei rozpoczął się już 12 lat temu, gdy wyjechał do Szwajcarii oglądać kolejkę, wtedy jednak nie było konkretnych przepisów odnośnie tego typu inwestycji, dlatego pomimo licznych rozmów nic nie można było zrobić.

    Dopiero kiedy rozpoczęliśmy rozmowy z Ministrem Marcinem Warchołem temat ruszył do przodu, w tej chwili przepisy są już przygotowane, a więc inwestycja może być realizowana. Wierze, że jeśli Marcin Warchoł zostanie prezydentem ta inwestycja ruszy, Rzeszów będzie się rozwijał.

    – mówił.

    fot. Biuro Poselskie Marcina Warchoła

    Następnie zaprezentowano film, na którym można było zobaczyć, jak kolejka mknie przez Rzeszów. Następnie kandydat pokazał plany budowy i trasy.

    Przygotowałem przepisy na monorail z inspiracji Pana Prezydenta Tadeusza Ferenca, przepisy wspólnie z Ministrem Infrastruktury przygotowane i gotowe na podpis Ministra i Pana Premiera.

    – mówił Marcin Warchoł.

    fot. Biuro Poselskie Marcina Warchoła

    Jak podał kandydat Monorail może rozwiązać wiele problemów m.in. takich jak coraz bardziej zatłoczone i zakorkowane miasto. Zgodnie z analizami liczba mieszkańców Rzeszowa będzie stale rosła przynajmniej do 2050 r. wygeneruje to jeszcze większy ruch i korki, ale także popyt na komunikację miejską, która obecnie nie ma żadnej alternatywy. Mimo że rzeszowski system transportu miejskiego bardzo rozwinął się w ostatnich latach, to opiera się tylko na autobusach uzależnionych od ruchu ulicznego.

    Monorail jest bezpieczny, bezkolizyjny, ekologiczny oraz całkowicie niezależny od ruchu ulicznego. Monorail jest ponad 5 razy bardziej efektywny niż autobusy, ponad 2 razy bardziej efektywny niż tramwaje i równie efektywny, co znacznie droższe w budowie metro.

    – mówił Marcin Warchoł.

    fot. Biuro Poselskie Marcina Warchoła

    Monorail byłby połączony z komunikacją autobusową, która dowoziłaby pasażerów do krańcowych przystanków. Przy nich znajdowały by się parkingi typu Park&Ride (Parkuj i Jedź), pozwalające na pozostawienie samochodów i wygodną przesiadkę na kolejkę. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w miastach posiadających taki system transportu, a użytkownicy chętnie z niego korzystają.

    Wraz z kolejką Monorail zostaną wprowadzone inne innowacyjne rozwiązania, jak m.in. dedykowana aplikacja mobilna wychodząca naprzeciw preferencjom i oczekiwaniom pasażerów. Wpisuje się ona w trend cyfryzacji procesów zachodzący obecnie w sektorze transportu zbiorowego. Wszystkie te innowacje będą tworzone przez rzeszowskie firmy oraz uczelnie wyższe.

    – wskazał kandydat na urząd prezydenta.

    Poseł dodał, że jest w trakcie bardzo zaawansowanych rozmów na temat uruchomiania na Strefie „Dworzysko” zakładu montującego wagoniki
    do Monoraila.

    fot. Biuro Poselskie Marcina Warchoła

    Kolejka nadziemna w Rzeszowie ma kosztować około miliarda złotych. Pieniądze mają pochodzić z dofinansowania UE oraz od już teraz zainteresowanych inwestorów.

    Byłaby to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, która przyciągnie do Rzeszowa wielu turystów i będzie stanowić świetną promocję miasta w całej Europie.

    źródło: Biuro Poselskie Marcin Warchoł

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com