Nowy most na Wisłoku stanie się integralną częścią Wislokostrady, projektu o wartości prawie 170 milionów złotych, który jest obecnie największą inwestycją realizowaną w Rzeszowie. W związku z przygotowaniami do rozpoczęcia budowy nowego mostu od wtorku 12 marca zostanie zamknięty odcinek ulicy Ciepłowniczej.
Wisłokostrada to planowane połączenie między aleją Rejtana a ulicą gen. Maczka w Rzeszowie. Ta obecnie realizowana inwestycja ma na celu zapewnienie mieszkańcom komfortowego połączenia północ-południe w mieście. Wybudowanie Wisłokostrady przyniesie także redukcję ruchu samochodowego w centrum Rzeszowa, zwłaszcza na alei Piłsudskiego i wiadukcie Tarnobrzeskim.
Dodatkowo, Wisłokostrada stanie się wygodnym połączeniem południowej części Rzeszowa z autostradą A4 i drogą ekspresową S19. W ramach tego projektu planuje się budowę dróg o łącznej długości ponad 2 kilometrów, a także obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości około 3 286 metrów. Inwestycja obejmie także budowę nowych dużych obiektów inżynieryjnych, takich jak dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka oraz nowy, szerszy most Załęskiego.
Od 12 marca wykonawca Wisłokostrady rozpoczyna przygotowania do budowy nowego mostu Załęskiego. Pierwszym etapem będzie wyburzenie starej, wąskiej przeprawy. W związku z tymi pracami we wtorek zostanie wyłączony z ruchu około 500-metrowy fragment ul. Ciepłowniczej, od ul. gen. Maczka do przejścia dla pieszych na ul. Ciepłowniczej.
Objazd do ulicy Maczka będzie odbywał się ulicami: Rzecha, Lubelską, Trembeckiego i Siemieńskiego. Natomiast objazd do ul. Rzecha będzie prowadził ulicami: Siemieńskiego, Trembeckiego i Lubelską. Planowane zamknięcie będzie obowiązywać do 31 marca 2025 roku.
Rozpoczęta we wrześniu ubiegłego roku budowa Wisłokostrady jest realizowana przez konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty, które zostały wybrane w przetargu. Pierwsze etapy prac obejmowały rozpoznanie saperskie terenu, niezbędną inwentaryzację oraz wytyczenie geodezyjne. Do chwili obecnej wykonawca przeprowadził prace związane m.in. z wyburzeniem 11 budynków, odhumusowaniem terenu, wzmocnieniem podłoża pod nasypy (o powierzchni 15,0 tys. m kw.) oraz wykonaniem około 7500 m sześc. nasypów.
W najbliższym czasie planowane jest wykonanie pali stanowiących posadowienie pośrednie obiektów mostowych oraz kontynuacja dalszych prac związanych z projektem.