Inwestycja pochłonęła ponad 33 miliony złotych. Kluczowymi aspektami projektu były rozszerzenie drogi na cztery pasy ruchu, budowa chodników i ścieżek rowerowych, a także przebudowa skrzyżowania ul. Warszawskiej z Myśliwską, obejmująca również przejazd kolejowy.
Prezydent Rzeszowa podkreślił, że miasto przygotowuje się do kolejnej inwestycji drogowej, która zamknie układ komunikacyjny na północy miasta. – To będzie kluczowa trasa, biegnąca od ul. Warszawskiej do strefy przemysłowej Dworzysko. Udało nam się pozyskać znaczne wsparcie finansowe w wysokości 250 milionów złotych na to przedsięwzięcie. Prace przy tej inwestycji są już w trakcie przygotowań.
Istotnym składnikiem tego przedsięwzięcia było przekształcenie skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską, w ramach którego zainstalowano sygnalizację świetlną. Dodatkowo rozszerzono fragmenty ulic Myśliwskiej, Łowieckiej i Bażantowej, wprowadzając nowe oświetlenie drogowe oraz system kanalizacji deszczowej.
Przebudowany został odcinek ul. Warszawskiej o długości ok. 940 metrów. Droga została
Marcin Michalewicz, dyrektor finansowy oddziału firmy Strabag w Rzeszowie.
poszerzona do czterech pasów ruchu. Wybudowane zostało prawie 2 kilometry chodników, 670
metrów ciągu pieszo-rowerowego, 280 metrów ścieżek rowerowych.
Prezydent wyraził swoje podziękowania dla mieszkańców za cierpliwość i wyrozumiałość, firmie Strabag za sprawne wykonanie zadania oraz Starostwu Powiatowemu w Rzeszowie za udaną współpracę. Przypomniał również, że inny fragment, stanowiący przedłużenie ul. Warszawskiej w kierunku węzła Rzeszów Północ autostrady A4, został przebudowany przez starostwo. Rzeszów zaangażował w tamtą inwestycję ponad 11 milionów złotych. Natomiast odcinek drogi, który dzisiaj oficjalnie oddajemy do użytku, kosztował 33,5 miliona złotych.
Zakończyliśmy przebudowę ul. Warszawskiej. Finisz prac nastąpił w okresie przedświątecznym więc
Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa
można powiedzieć, że jest to taki symboliczny prezent pod choinkę dla mieszkańców. Ta inwestycja
była bardzo ważna, ponieważ dała komfortowe wpięcie drogowe miejskiego układu komunikacyjnego
do tego międzynarodowego, czyli autostrady A4. Realizacja tej inwestycji to oczywiście nie tylko
poszerzenie drogi, ale m.in. także nowe ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie, przebudowane skrzyżowania.
Wtorkową uroczystość oddania do użytku przebudowanej ul. Warszawskiej uświetniła obecność oryginalnego samochodu marki Warszawa, wyprodukowanego w 1958 roku.