środa, 1 maja, 2024
spot_img
+

    Planowane są inwestycje na dworcu kolejowym w Przemyślu

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Poprawa funkcjonalności przemyskiego dworca kolejowego – to między innymi temat konferencji prasowej, która odbyła się na dworcu kolejowym w Przemyślu w środę 5 kwietnia.

    Piotr Rycerski, szef Gabinetu Politycznego wicepremiera Jacka Sasina mówił o znaczeniu przemyskiego dworca, w kontekście ponad 2,5 mln osób, które ten dworzec przyjął w ostatnim okresie, w związku z wojną w Ukrainie.

    Te 2,5 mln osób, które odwiedziły ten dworzec, to jest bardzo wzmożona eksploatacja tego dworca Chcemy, żeby PKP przyjrzało się dokładnie temu, jak to funkcjonuje, co można zrobić lepiej, zwłaszcza w tej części, gdzie znajdują się ukraińscy uchodźcy, narażeni na różne warunki atmosferyczne.

    Piotr Rycerski, szef Gabinetu Politycznego wicepremiera Jacka Sasina

    O znaczeniu przemyskiego dworca mówił także wicemarszałek Piotr Pilch, który dziękował za dotychczasową współpracę pomiędzy samorządem województwa, a PKP. Wicemarszałek mówił np. o wsparciu w postaci taboru kolejowego podstawionego przez PKP Intercity do przewozu uchodźców. Mówił także o wadze i znaczeniu kolejowych inwestycji planowanych w Przemyślu i na Podkarpaciu. W tym kontekście odniósł się do wizyty członka zarządu PKP S.A. – Krzysztofa Golubiewskiego.

    Cieszę się z wizyty pana prezesa, dlatego, że cały dzień spędzi na Podkarpaciu. Tych wizyt jest kilka. Będziemy rozmawiali na wiele tematów interesujących mieszkańców z całego Podkarpacia, bo jest przewidziana wizyta w Bakończycach pod Przemyślem i na Staroniwie w Rzeszowie oraz w Jaśle.

    Piotr Pilch, wicemarszałek województwa Podkarpackiego

    Rozstrzygane są bardzo duże przetargi na dziesiątki pojazdów, na elektryczne zespoły trakcyjne. Między innymi tutaj w Przemyślu, na Podkarpaciu powstanie największa w regionie i najnowocześniejsza baza zaplecza kolejowego. Właśnie po to, żeby te nowoczesne pociągi mogły być obsługiwane i serwisowane 

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com