piątek, 26 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Rzeszowska kampania społeczna ,,O Rzesz Kulturka”

    Polecamy

    Kinga Skowron
    Kinga Skowron
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    PASSIO Poland i Niepubliczne Przedszkole PINOKIO rozpoczęło kampanię społeczną „O Rzesz Kulturka”, dotyczącą tematu dobrego wychowania. W planie jest między innymi wspólny cover piosenki, sondy uliczne, słuchowisko radiowe i happeningi.

    Kampania to efekt długotrwałej współpracy PASSIO i Przedszkola PINOKIO rozpoczętej cyklem szkoleń z zakresu pierwszej pomocy. Jak zdradzają organizatorzy – na pomysł wpadła dyrekcja Przedszkola zachwycona muzycznymi projektami firmy PASSIO. Początkowo planowano jedynie stworzenie wspólnego coveru do piosenki „Drobnostka” (z animacji Disneya pt. „Vaiana. Skarb Oceanów”). Praca nad utworem przyniosła kolejne pomysły – sondy uliczne, słuchowisko radiowe i happeningi. Właściwe działania rozpoczęto już początkiem marca 2021 r., a projekt nie ma końcowych ram czasowych. Jednym z ważniejszych momentów Kampanii ma być premiera utworu muzycznego „Kulturka”, w którym zaśpiewa 17-letni mieszkaniec Rzeszowa, Maksymilian Stalec oraz podopieczni Przedszkola PINOKIO.

    Współpraca Przedszkola PINOKIO z PASSIO Poland rozpoczęła się końcem ubiegłego roku od szkolenia z pierwszej pomocy dla kadry. Pomysł wspólnego projektu sfrunął na nas podczas rozmowy po szkoleniu. Od dłuższego czasu marzył się mi teledysk w wykonaniu dzieci z moich placówek a dla Mateusza było to ciekawe wyzwanie, bo nie realizował jeszcze projektu, w którym występowałaby tak liczna grupa dzieci. Mam nadzieję, że dzięki Kampanii przypomnimy co znaczy być kulturalnym człowiekiem. Dzieci w przedszkolu uczą się tego codzienne. Zasady zebrane w kodeksie przedszkolaka wdrażane i utrwalane są przy każdej okazji

    – powiedziała Monika Szubertowicz, dyrektor Niepublicznych Przedszkoli i Żłobka PINOKIO.

    fot. materiały prasowe organziatorów

    Historię współpracy potwierdza Mateusz Mokrzycki, właściciel PASSIO Poland:

    Często nuciłem sobie Drobnostkę i zastanawiałem się jak inaczej widziałbym tytuł w odniesieniu do tego co w naszym życiu jest ważne i w pewnym momencie wpadł mi do głowy pomysł – „Kulturka”, która jest tak niezwykle istotna, o której często zapominamy. Kultura znaczy wiele tak samo w moim zawodzie jako ratownika medycznego jak również każdej innej osoby czy dziecka. Dobre maniery to podstawa

    – mówił.

    Dla mnie Drobnostka to jest taka piosenka na każdą godzinę, a jeżeli do tego jeszcze dodamy przekaz z coveru to słucha się jeszcze przyjemniej. Kultura osobista nic nas nie kosztuje, a może przynieść same korzyści. Tak jak w ,,Kulturce” możemy pomóc w noszeniu ciężkich siatek lub w czymś innym, albo nawet z uśmiechem powiedzieć „do widzenia” sprzedawcy w sklepie i naprawdę możemy komuś poprawić humor. Dlatego uważam, że warto dbać o kulturę osobistą i starać się być jak  najlepszą osobą

    – mówi Maksymilian Stalec, główny wokalista.

    Organizatorzy nie zamierzają poprzestawać na coverze muzycznym i teledysku. Projekt ma obecnie szersze ramy i angażuje się w niego coraz więcej osób. Postanowiono zebrać wszelkie działania pod hasłem Kampanii „O Rzesz Kulturka!”.

    Kultura osobista jest dla nas tak istotnym tematem, że wciąż dokładamy do projektu kolejne działania. Często tak bywa w naszych projektach. Spotyka się ze sobą gro kreatywnych głów, pomysły powstają jeden za drugim. Postanowiliśmy, że Kampania nie będzie miała ram końcowych, dopóki nie uznamy, że zrobiliśmy już wystarczająco w temacie dobrego wychowania

    – powiedział Jakub Grabowski, koordynator Kampanii i autor tekstu do coveru.

    Wystartowała już audycja radiowa pn. „Bontonierka”, w planie są sondy uliczne i happeningi.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com