Połączenie ulic Warszawskiej i Krakowskiej będzie miało długość 6,5 kilometra. W skład tego projektu wchodzi również budowa wiaduktu nad ulicą Warszawską oraz torami kolejowymi. Budowa tej drogi, która stanowi ostatni element północnej obwodnicy Rzeszowa, otrzymała wsparcie finansowe w wysokości imponujących 250 milionów złotych.
Trasa północna Rzeszowa, w swoim docelowym kształcie, będzie składać się z trzech odcinków. Na chwilę obecną, dwa z tych odcinków są już ukończone. Pierwszy z nich łączy ul. Rzecha z ul. Lubelską i obejmuje most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to droga oddana do użytku w 2019 roku, która biegnie pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każdy z tych odcinków posiada po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, oddzielone pasami zieleni, a także chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
To jest znakomity moment dla naszego miasta. Dzięki otrzymanemu dziś wsparciu – 250 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych będziemy mogli wybudować strategiczne połączenie drogowe na północy miasta, pomiędzy ulicą Warszawską, która już dziś jest świetnie skomunikowana z autostradą A4 a rzeszowską strefą przemysłową Dworzysko i ul. Krakowską. Bardzo cieszę się, że nasze argumenty o tym, jak ważną rolę obecnie odgrywa Rzeszów i jaką będzie odgrywał w przyszłości jako hub gospodarczy dla odbudowy Ukrainy, znalazły uznanie i odzwierciedlenie w tak dużej dotacji. Budowa tej drogi lepiej skomunikuje strefę przemysłową i da możliwość jej intensywnej rozbudowy
Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa
Ostatni fragment trasy, który będzie łączył ulice Warszawską i Krakowską na długości 6,5 kilometra, będzie wyposażony w ważny element jakim jest wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi, którego długość przekroczy 300 metrów. Po tym fragmencie droga będzie kontynuowana na zachód w kierunku terenów strefy przemysłowej Dworzysko, skręci następnie na południe i połączy się z ul. Krakowską.
Przyszłe połączenie drogowe częściowo wybiegnie poza granicami miasta Rzeszowa, dlatego w jego realizację zaangażowane są władze Rzeszowa i województwa podkarpackiego. Finansowanie programu funkcjonalno-użytkowego, czyli szczegółowych założeń przyszłej inwestycji, zostanie pokryte ze środków miasta i województwa. Prace nad PFU (Programem Funkcjonalno-Użytkowym) zostaną przeprowadzone przez firmę Sweco Polska z Poznania, która zwyciężyła w przetargu ogłoszonym w czwartek, 5 października 2023 roku. Koszt przygotowania tego dokumentu wynosić będzie ponad 2,4 miliona złotych, a PFU ma być gotowy w ciągu ośmiu miesięcy. Następnie przewidziany jest przetarg na wybór firmy, która zajmie się projektowaniem i budową drogi prowadzącej od ul. Warszawskiej do Krakowskiej.