niedziela, 5 maja, 2024
spot_img
+

    Gratka dla fanów lotnictwa. Dreamliner Boeing 787-900 poleci z Rzeszowa do Warszawy

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    12 września miło zaskoczonych zostaną pasjonaci podróży lotniczych z naszego regionu. Z lotniska w Jasionce do Warszawy będzie dostępny lot specjalny samolotem Boeing 787-900, znany jako „DREAMLINER”.

    Te szerokokadłubowe maszyny przeważnie obsługują trasy transatlantyckie, tym razem będzie możliwość skorzystania z wyjątkowego lotu LO1802, pierwszego w historii rzeszowskiego lotniska, do Warszawy na lotnisko Chopina. Planowany start samolotu do stolicy zaplanowano na godzinę 15:20.

    Boeing 787-9, znany również jako „dziewiątka”, jest nowszym modelem w porównaniu do mniejszego Boeinga 787-8 używanego przez LOT. Jego długość wynosi prawie 63 metry, co czyni go o ponad sześć metrów dłuższym niż model „ósemka”. „Dziewiątka” może pomieścić 294 pasażerów, co oznacza 42 więcej niż poprzednia wersja. Na pokładzie dostępne są fotele trzech klas:

    • 24 w klasie biznes, z możliwością rozkładania się do płaskiego łóżka (o sześć więcej niż w wersji „ósemka”)
    • 21 w klasie ekonomicznej premium, z większym odstępem między fotelami (ilość foteli się nie zmieniła)
    • 249 w klasie ekonomicznej (o 36 więcej niż w modelu B787-8).

    Konfiguracja siedzeń pozostaje taka sama: 2-2-2 w klasie biznes, 2-3-2 w klasie ekonomicznej premium i 3-3-3 w klasie ekonomicznej.

    Nowy model Dreamlinera ma także większą przestrzeń ładunkową. W luku bagażowym przestrzeń transportowa wzrosła z 115 do 140 metrów sześciennych. Wszystkie fotele w nowym Dreamlinerze są wyposażone w gniazdka elektryczne, porty USB i indywidualne systemy rozrywki pokładowej. W klasie LOT Premium Economy Class dostępna jest dodatkowa toaleta dla pasażerów, co zwiększa komfort podróży.

    Podobnie jak w poprzednim modelu, nowy Dreamliner wykorzystuje oświetlenie LED oraz zaciemniane elektrofotochromatycznie okna, które pomagają zmniejszyć efekt „jet-lagu”. Według danych od Boeinga, B787-9 cechuje się niższym zużyciem paliwa na pasażera, co oznacza większą ekonomiczność i przyjazność dla środowiska. Zasięg „dziewiątki” dla LOT-u wynosi ponad 13 350 km, co jest o około 700 km więcej niż w wersji B787-8.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com