Mając świadomość potrzeby stałego poszerzania i profesjonalizacji promocji własnych działań, a jednocześnie widząc lukę w ofertach tego typu w naszym regionie, zorganizowano dwuczęściowe szkolenie pn. „Promocja w kulturze”, które będzie poświęcone metodom i narzędziom skutecznych działań promocyjnych w instytucjach kultury.
Szkolenie skierowane jest do pracowników lokalnych i regionalnych domów i ośrodków kultury, bibliotek, muzeów, a także członków organizacji pozarządowych, przedsiębiorców z sektora kultury i innych grup podejmujących działania kulturalne na terenie województwa podkarpackiego.
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy podniosą swoje kompetencje i umiejętności w dziedzinie marketingu kultury, dowiedzą się w praktyce jak skutecznie promować podejmowane przez siebie działania, poszerzą wiedzę na temat wykorzystania znanych sobie narzędzi promocji zarówno cyfrowych jak tradycyjnych oraz poznają i oswoją nowe kanały dotarcia do odbiorców. Słowem – dowiedzą się co i jak robić, by wszyscy, którzy powinni dowiedzieli o fantastycznych inicjatywach, jakie tworzą.
Uwaga! Szkolenie przynosi szereg wartości dodanych – m.in. możliwość poznania przedstawicieli innych instytucji kultury, wymiany doświadczeń i nawiązania nowych kontaktów w branży kultury. Kto wie co z tego wyniknie?
Szczegółowy program:
21 marca (wtorek), godz. 10.00 – 14.45
Szkolenie cz. I – Podstawy – 4h
- Podstawy promocji w instytucji kultury z uwzględnieniem niezbędnych i przydatnych narzędzi używanych w promocji.
- Omówienie najważniejszych mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok) oraz podstaw planowania i publikacji treści.
- Współpraca z lokalnymi mediami, pozyskiwanie patronatów oraz złote zasady przygotowania informacji prasowych. Budowanie bazy kontaktów z mediami.
- Płatne i bezpłatne narzędzia pomocne w codziennej pracy.
- Tradycyjne (pozainternetowe) formy promocji.
- Jak promować instytucję przy małym budżecie.
29 marca (środa), godz. 10.00 – 14.45
Szkolenie cz. II – Facebook/Instagram – 4h
- Facebook i Instagram w instytucji kultury. Strategia, dobre praktyki, najważniejsze ustawienia, dostęp, bezpieczeństwo, nadawanie uprawnień.
- Czym jest algorytm czyli co i kiedy publikować.
- Komunikacja, polityka kryzysowa i hejt.
- Ustalanie celów reklamowych i tworzenie kampanii reklamowych na Facebooku – krok po kroku.
- Planowanie postów w Creator Studio i Meta Business Suite.
- Czym jest dobry hasztag i bio.
- Integracja kont Facebook – Instagram.
Zdecydowanie warto wziąć udział w obu częściach szkolenia. Posiadają one formułę stacjonarną – warsztatową. Poza wiedzą teoretyczną, uczestnicy szkolenia ćwiczą również praktycznie. Szkolenia obywają się w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie przy ul. Okrzei 7 w grupie ok. 15 osób.
Kto poprowadzi zajęcia?
Magdalena Czelna-Mikosz – pedagożka i muzealniczka. Absolwentka m.in. Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum” w Krakowie i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zawodowo związana z Muzeum Rzemiosła w Krośnie oraz lokalną agencją logistyczno-marketingową. Czynnie działająca w szeroko pojętym marketingu kultury i biznesu, edukuje, konsultuje i prowadzi kampanie promocyjne, wspierając w tym zakresie instytucje kultury oraz przedsiębiorców.
Ile kosztuje udział w kursie?
200 zł netto* + 23% VAT – to koszt udziału w jednym czterogodzinnym szkoleniu. Zapisy odbywają się poprzez przesłanie w formie elektronicznej skanu podpisanego formularza zgłoszenia na adres mailowy: promocja@kulturapodkarpacka.pl oraz wniesienia opłaty za udział w szkoleniu.
Termin zgłoszeń:
do 15 marca – dla części I
do 23 marca – dla części II
Przed wypełnieniem karty zgłoszenia, należy zapoznać się z regulaminem! Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.