środa, 1 maja, 2024
spot_img
+

    Trwają zaawansowane prace budowlane na terenie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Budowa Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji. Ważnym zadaniem, które uporządkuje ważną przestrzeń w rzeszowskim śródmieściu, czyniąc ją przyjaźniejszą dla mieszkańców a także dla tych, którzy nasze miasto odwiedzają. Dla nich dworzec oraz tereny przy nim są pierwszym miejscem kontaktu z Rzeszowem.

    RCK jest zadaniem realizowanym w formule zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że wybrana w przetargu firma, w tym konkretnym przypadku Budimex, w pierwszej kolejności musiała opracować dokumentację projektową tego ogromnego przedsięwzięcia. Drugi etap to sama budowa. Ta wystartowała wiosną tego roku. Dziś plac przed głównym dworcem kolejowym w Rzeszowie i działki z nim sąsiadujące są jednym wielkim placem budowy. Na terenie pomiędzy ul. Grottgera, placem przed dworcem PKS a wejściem do tunelu pod torami powstał ogromny wykop, w którym pracuje ciężki sprzęt.

    RCK powstaje w centrum miasta. I w związku z tym oczywistym było, że podczas prac odkrywane będą pozostałości po dawnej zabudowie. Stanowiska archeologiczne pojawiły się m.in. w rejonie skrzyżowania ulic Grottgera i Asnyka, kolejne są w rejonie nieczynnego obecnie przystanku, z którego w podróż po mieście wyruszały elektryczne autobusy obsługujące linię 0A. Najnowsze jest przy ulicy Bardowskiego, gdzie odkryto fundamenty starych budynków.

    Dopiero tu, na placu budowy widać, jak potężnym przedsięwzięciem jest budowa RCK i jak wiele dzieje się na placach budowy – zarówno przy parkingu podziemnym jak i w budynku dworca.

    Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa

    RCK to tak naprawdę kilka inwestycyjnych działań. Pierwsze z nich to przebudowa placu Dworcowego oraz terenów z nim sąsiadujących i budowa pod nimi parkingu podziemnego dla ponad 100 samochodów oraz miejsc postojowych dla taksówek, rowerów. Parking będzie połączony z budynkiem dworca podziemnym przejściem. Drugim elementem jest przebudowa układu drogowego w rejonie głównego dworca kolejowego oraz znajdującego się przed nim placu. Obejmie ona ul. Grottgera na odcinku od skrzyżowania z ul. Asnyka do ul. Bardowskiego (na skrzyżowaniu Grottgera i Asnyka powstanie rondo), trzecim przebudowa budynku głównego dworca kolejowego w Rzeszowie. Inwestycja obejmuje także przebudowę terenu przy ul. Bardowskiego, skąd odjeżdżały autobusy komunikacji miejskiej.

    fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszów
    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com