środa, 21 lutego, 2024
+

    Dzieci ze szkół podstawowych biorą udział w programie edukacyjnym – UNPLUGGED, o zagrożeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych!

    Polecamy

    Justyna Kozłowska
    Justyna Kozłowskahttps://kurierrzeszowski.pl/
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Powstał pomysł, który aktualnie jest realizowany, by edukować młodzież ze szkół podstawowych  na temat szkodliwości sięgania po substancje psychoaktywne. Dzieci, które uczęszczają do szóstej, siódmej oraz ósmej klasy szkół podstawowych z Rzeszowa i  okolic, biorą obecnie udział w ciekawych, edukacyjnych zajęciach – w projekcie  pod nazwą „Gramy unplugged”. Organizatorem w sumie  288 godzin warsztatów jest Fundacja „The Glow” z Zaczernia oraz Fundacja Na Rzecz Pomocy Społecznej  „Promyk” z Rzeszowa.  Ciekawe zajęcia prowadzone są dla szkół z Rzeszowa, Zaczernia oraz z Ropczyc pod kierownictwem Agnieszki Iwaniuk-Kuli, oraz Karoliny Szczepanik – profesjonalnych trenerek. Zajęcia kończą się 5 stycznia 2024 roku. To dzięki nim młodzież z różnych szkół naszego regionu może dowiedzieć się,  jak szkodliwe są substancje psychoaktywne.

    W organizowanym projekcie bierze udział 160 dzieci oraz 140 dorosłych z Rzeszowa, oraz 120 dzieci i 84 rodziców z naszego, rzeszowskiego powiatu oraz powiatu ropczycko-sędziszowskiego. Podczas tak licznych, innowacyjnych zajęć, wspieranych finansowo przez Gminę Miasto Rzeszów oraz Zarząd Województwa Podkarpackiego, wszyscy jego uczestnicy zdobywają umiejętności, które przydadzą się im w dalszym życiu. Dzięki realizowanemu projektowi „Gramy Unplugged”, szczególnie młodzi ludzie, nabywają niezbędnych przekonań normatywnych, dzięki którym zrozumieją, jakie postawy są dobre, a jakie złe.

    Ale niniejszy program nie tylko przeznaczony jest dla nastolatków, ale też dla rodziców. Podczas organizowanych zajęć mogą się oni dowiedzieć na temat tego, jaki wpływ mają bliscy na używanie środków, które działają na ośrodkowy układ nerwowy powodując zmiany nastroju, postrzegania, świadomości oraz zachowania – czyli substancji psychoaktywnych. Cały projekt obejmuje również zrozumienie zmian rozwojowych dziecka, procesu kształtowania jego tożsamości w kontekście używania różnych takich używek.

    Dzięki programowi Unplugged, podnosi się świadomość dzieci, młodzieży oraz ich rodzin, na temat zagrożeń związanych z przyjmowaniem różnych  substancji psychoaktywnych, na przykład dopalaczy, alkoholu czy narkotyków. Celem projektu jest edukacja, na temat tego, jakie zagrożenia stosowanie ich ze sobą niosą. Ta inicjatywa może wpłynąć na to, by szczególnie młodzi ludzie ograniczyli sięganie po takie substancje, albo najlepiej całkowicie zaprzestali ich przyjmowania.  Skuteczność programu została potwierdzona  badaniami, które zostały przeprowadzone w latach 2004 – 2006.

    Projekt „Gramy Unplugged” , to nie tylko „nudne” lekcje. To przede wszystkim interaktywne metody nauki, które angażują wszystkich jego uczestników. To wspaniała przestrzeń do wymiany informacji oraz swoich doświadczeń wśród młodzieży. Organizowane są różne dyskusje w niewielkich grupach, odgrywanie scenek, zadania grupowe, ćwiczenia w parach, czy też ciekawe quizy i zabawy integracyjne. Młodzież uczy się na takich lekcjach o asertywności, radzeniu sobie z presją grupy,  szkodliwości używek oraz dowiaduje się o zagrożeniach związanych z ich stosowaniem.

    Program został zainicjowany dzięki zaangażowaniu prezeski Fundacji „The Glow” – Agnieszki Iwaniuk-Kuli. To matka dzieci z klas 6-8, ale też trenerka z doświadczeniem, która miała cel, by program trafił do szkół. Pomysł udało się zrealizować, a obecnie cieszy się on sporym entuzjazmem wśród wszystkich jego uczestników. Podkreślają oni, że zajęcia są bardzo interesujące, a ich ciekawa innowacyjna oraz atrakcyjna forma sprawia, że nabyta wiedza utrwala się i zostaje w głowie.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com