poniedziałek, 16 czerwca, 2025
+

    W Głogowie Małopolskim rozpoczęła się budowa południowej obwodnicy

    Polecamy

    - Reklama -

    Głogów Małopolski i okoliczne miejscowości zyskują strategiczną inwestycję drogową. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 869, który połączy Mrowlę, Lipie i osiedle Rogoźnica, będzie miał długość 3,3 kilometra i stanowić będzie istotne uzupełnienie infrastruktury transportowej regionu. Trasa połączy się z istniejącym rondem w osiedlu Rogoźnica oraz z IV etapem tzw. drogi lotniskowej.

    Oficjalne rozpoczęcie budowy zgromadziło wielu ważnych gości ze szczebla wojewódzkiego i lokalnego. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele władz rządowych, samorządowych oraz instytucji drogowych. Ich obecność nie pozostawia wątpliwości, że projekt ten ma duże znaczenie dla rozwoju komunikacyjnego Podkarpacia.

    W Głogowie Małopolskim odbyła się inauguracja finalnego etapu budowy drogi wojewódzkiej nr 869, łączącej autostradę A4 z drogą krajową nr 9 oraz ekspresową S19. „Ta inwestycja jest kluczowa dla naszego lotniska i obszaru przemysłowego w tym regionie. Cieszę się, że wkrótce to miejsce będzie bezpieczniejsze, jeszcze bardziej rozwinięte gospodarczo i lepiej dostępne dla mieszkańców

    Władysław Ortyl, marszałek województwa Podkarpackiego

    Nowa trasa przebiegać będzie przez teren dwóch gmin: Świlczy oraz Głogowa Małopolskiego. Jej realizacja ułatwi dojazd do autostrady A4 oraz Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, co jest szczególnie istotne zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców działających w tej części województwa. Poprawi się również dostępność do strefy ekonomicznej i parków logistycznych.

    Koszt inwestycji to blisko 70 milionów złotych. Aż 65 milionów zł stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład, a resztę środków przekazał samorząd województwa. Tak duże wsparcie finansowe umożliwi realizację projektu w pełnym zakresie, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.

    W ramach inwestycji powstaną dwa mosty, dziewięć skrzyżowań, zatoki autobusowe, chodniki oraz ciąg pieszo-rowerowy. Na całej długości drogi pojawi się energooszczędne oświetlenie LED, ekrany akustyczne oraz oznakowanie. Dodatkowo przewidziano łączniki do dróg dojazdowych przy autostradzie, co zwiększy funkcjonalność nowej trasy.

    Za realizację inwestycji odpowiadają firmy ANTEX II oraz Wysowa Mosty. Prace prowadzone są w formule „zaprojektuj i wybuduj”, a projekt opracowano na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Nowa droga ma być gotowa w najbliższych latach i znacząco poprawi jakość infrastruktury transportowej północnej części Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com