We wtorek 17 grudnia, została oficjalnie otwarta wschodnia obwodnica Łańcuta, wprowadzając istotne udogodnienia w systemie komunikacyjnym Podkarpacia. Nowa droga, licząca 3,4 km długości, łączy węzeł autostrady A4 „Łańcut” z drogą krajową nr 94 w Głuchowie.
W ramach budowy obwodnicy zrealizowano nowoczesne obiekty drogowe, w tym wiadukt nad linią kolejową, most nad potokiem Mikośka oraz dwa ronda. Przeprowadzono również modernizację infrastruktury technicznej, obejmującą kanalizację deszczową i oświetlenie. Całość została zaprojektowana zgodnie z normami technicznymi dla dróg wojewódzkich. Nowa trasa odciąża dotychczasowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 877, który przebiegał przez centrum Łańcuta. Dzięki temu ruch tranzytowy został przeniesiony poza miasto, co zwiększa bezpieczeństwo, usprawnia komunikację oraz redukuje hałas i zanieczyszczenie powietrza w obszarze miejskim.
Dzisiejsza inwestycja stanowi jedną z trzech kluczowych, strategicznych inwestycji infrastrukturalnych w regionie, obok obwodnicy północnej oraz tunelu wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 877. Jest to przedsięwzięcie, które w pełni wzmacnia potencjał rozwojowy naszego regionu.
Kazimierz Gołojuch, poseł RP.
W uroczystości otwarcia wschodniej obwodnicy Łańcuta uczestniczyli marszałek Władysław Ortyl, posłowie Ewa Leniart, Kazimierz Gołojuch i Krzysztof Sobolewski, a także wicemarszałkowie województwa Piotr Pilch i Karol Ożóg. Obecni byli również radni wojewódzcy Stanisław Kruczek i Marek Ordyczyński, starosta łańcucki Adam Krzysztoń, wicestarosta Barbara Pilawa-Kraus oraz burmistrz Łańcuta Damian Szubart. Symboliczne otwarcie inwestycji uświetnił przejazd trasą obwodnicy, na którego czele pojawiły się sanie ze Świętym Mikołajem.
Dziękuję Marszałkowi oraz Zarządowi Województwa Podkarpackiego za wysiłki na rzecz realizacji tego przedsięwzięcia. Otwarcie tej obwodnicy to wspaniała wiadomość dla mieszkańców naszego powiatu, jak i całego województwa.
Adam Krzysztoń, starosta łańcucki.
Koszt budowy obwodnicy wyniósł niemal 90 milionów złotych. Na realizację projektu blisko 33 miliony złotych przekazano z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, natomiast pozostałą kwotę, około 57 milionów złotych, pokryto z budżetu Województwa Podkarpackiego.