Miasto zamierza promować się poprzez firmy i produkty cieszące się uznaniem zarówno w Polsce, jak i na świecie, które powstają w Rzeszowie lub jego okolicach. Takie są kluczowe założenia kampanii „Made in Rzeszów”. W ramach inicjatywy przygotowano 400 zestawów promocyjnych, z których każdy ma rynkową wartość około 140 zł.
Dziś mamy przyjemność zaprezentować pakiet promocyjny o nazwie „Made in Rzeszów”. Są tu rzeczy wyprodukowane w naszym pięknym mieście, a firmy które za nimi stoją, to znakomite marki, albo legendarne, o globalnych logach, które współtworzą markę miasta, a
Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa
zdobywają Europę i świat
W kampanii „Made in Rzeszów” udział biorą znane firmy, takie jak Makarony Polskie, Rzeszowianka, Nestlé, Sanofi, Chema Elektromet, Aspol oraz Sylveco. Każda przygotowana paczka to nie tylko promocja lokalnych smaków, ale również innowacyjnych technologii, troski o zdrowie oraz jakości, którą Rzeszów oferuje światu.
Jak podkreśla Grzegorz Wrona, Zastępca Prezydenta Rzeszowa, celem akcji jest promowanie tego, co najlepsze w Rzeszowie. – Nie było trudno przekonać firmy do udziału w tym przedsięwzięciu. Liczymy, że kolejne podmioty również dołączą do kampanii – zaznacza Wrona.
Zawartość paczek zdradzili przedstawiciele uczestniczących firm. Marek Ruchała, Dyrektor Zakładu Produkcji i Dystrybucji Leków Sanofi, podkreślił, że w paczkach znalazł się witaminowy preparat Pharmaton Geriavit, idealny dla osób w dojrzałym wieku, uzupełniający minerały i witaminy. – To świetny produkt na prezent. Gdybyśmy mogli dodać jeszcze jeden lek, byłaby to No-Spa – dodał, przypominając, że również ten produkt powstaje w Rzeszowie.
Nestlé Polska zaprezentowało w paczce deser Bobo Frut wytwarzany z naturalnych składników. Makarony Polskie przekazały dwa produkty: z serii Marki Świata oraz z linii Diabetic, której skuteczność została potwierdzona badaniami Uniwersytetu Rzeszowskiego. Chema Elektromet włączyła do zestawu żel Aftident, przeznaczony do pielęgnacji jamy ustnej, a Rzeszowianka zapewniła dwie butelki wody – gazowaną i niegazowaną. Firma Aspol dodała aromatyczne przyprawy, a Sylveco – naturalne kosmetyki.
Jak wyjaśnił Kamil Czyż, Dyrektor Wydziału Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki, kampania ma otwartą formułę i w przyszłości paczka może być wzbogacona o kolejne produkty. – Nasze pudełko to promocyjna petarda, która będzie wręczana podczas oficjalnych wizyt zarówno w kraju, jak i za granicą. Chcemy pokazać, że oprócz znanych dziedzin, jak produkcja lotnicza, automotive czy informatyka, Rzeszów ma również wiele do zaoferowania w sferze codziennych produktów bliskich każdemu człowiekowi – podkreślił Czyż.