Na nowym Moście Załęskim, który jest integralną częścią budowy Wisłokostrady, rozpoczęto układanie pierwszych warstw nawierzchni. Jednocześnie na moście na rzece Młynówka trwają intensywne prace wykończeniowe. Budowa Wisłokostrady to obecnie największa inwestycja realizowana w Rzeszowie.
Prace postępują dynamicznie, a wartość wykonanych robót w 2024 roku już przekroczyła pierwotnie zakładane 60 milionów złotych, osiągając na koniec listopada 70 milionów złotych.
Znaczące postępy zanotowano przy budowie nowego Mostu Załęskiego, gdzie zabetonowano płyty pomostowe jezdni zarówno lewej, jak i prawej. Obecnie trwają tam prace związane z układaniem warstwy wiążącej nawierzchni. Równolegle na moście na Młynówce wykonuje się ostatnie prace wykończeniowe, co przybliża ten odcinek do zakończenia robót.
Jednym z kluczowych elementów Wisłokostrady jest budowa estakad nad torami kolejowymi. Do tej pory wykonano prace palowe pod 14 z 16 podpór, zabetonowano 14 ław fundamentowych oraz 22 z 24 słupów, które będą podtrzymywać filary. Obecnie na prawej jezdni prowadzone są prace szalunkowe i zbrojarskie. Dodatkowo trwają roboty przy dwóch murach oporowych – jeden powstaje w rejonie ul. Konfederatów Barskich, a drugi pomiędzy estakadami.
Na odcinku Wisłokostrady od skrzyżowania z ul. Lwowską do mostu na Młynówce oraz od placu targowego w kierunku budowanej estakady rozpoczęto układanie asfaltowej podbudowy na lewej jezdni. Cała inwestycja, której zakończenie planowane jest na maj 2026 roku, może jednak zostać ukończona wcześniej. Dynamiczne tempo prac i zaawansowanie robót dają nadzieję na wcześniejsze oddanie drogi do użytku.