wtorek, 3 grudnia, 2024
+

    Szybciej w Bieszczady pojedziemy pociągiem

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Podpisano umowę o wartości ponad 240 mln zł netto na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie. Realizacja tej inwestycji stworzy korzystniejsze warunki podróży na trasie z Rzeszowa w kierunku Krosna i Nowego Zagórza. Projekt zostanie sfinansowany przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

    Nowa łącznica kolejowa, czyli odcinek torów o długości blisko 3,4 km, zostanie wybudowana pomiędzy liniami kolejowymi nr 106 (Rzeszów – Jasło) i nr 108 (Stróże – Krościenko). Inwestycja pozwoli na wyeliminowanie dotychczasowego postoju na stacji Jasło w celu zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na trasie Rzeszów – Krosno – Nowy Zagórz. Budowa łącznicy Jedlicze – Szebnie skróci czas podróży z Rzeszowa do Krosna o około 20–25 minut, co przyczyni się do bardziej komfortowych i szybszych przejazdów do Krosna i Bieszczad. Organizatorzy przewozów pasażerskich zyskają możliwość przygotowania lepszej oferty dla podróżnych, a usprawnienie transportu towarowego przyniesie wymierne korzyści gospodarcze.

    W ramach projektu powstanie również nowy przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka oraz dziewięć obiektów inżynieryjnych, w tym tunel o długości blisko 500 m, trzy wiadukty drogowe i pięć przepustów. Planowana łącznica połączy linie kolejowe pomiędzy przystankami Szebnie i Wojaszówka, znacząco poprawiając komunikację w regionie.

    Za realizację projektu odpowiada konsorcjum firm Track Tec Construction Sp. z o.o. z Wrocławia (lider konsorcjum) oraz INTOP Warszawa Sp. z o.o. Prace obejmą projektowanie oraz wykonanie robót budowlanych, a ich zakończenie przewidziano na połowę 2028 roku.

    Inwestycja stanowi część projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”, który jest współfinansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. Równolegle prowadzone jest postępowanie przetargowe dotyczące rewitalizacji samej linii nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com