środa, 17 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Prezydent Fijołek w ostatniej chwili wstrzymał zmianę rozkładu MPK

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek zadecydował o zawieszeniu nowych rozkładów jazdy autobusów MPK które miały wejść w życie w najbliższy poniedziałek  8 maja

    Jak informuje portal czytajrzeszow.pl Zmiany te były planowane od kilku tygodni, a wyjaśnienia z ratusza wydają się niewystarczające. Nagłe zawieszenie tych zmian jest również zaskoczeniem dla odpowiedzialnych za komunikację autobusową w Rzeszowie Zarząd Transportu Miejskiego i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. 

    Roszady miały wpłynąć na kilka linii obsługujących osiedla Miłocin – Św. Huberta, Pogwizdów Nowy, Biała, Drabinianka, Kotuli, Budziwój, Słocina i Matysówka. Nowe rozkłady miały przynieść oszczędności dla miasta oraz poprawę jakości przejazdów  dla pasażerów, takie jak zsynchronizowane rozkłady i możliwość przesiadki między liniami w centrum miasta.

    Od poniedziałku 8 maja miał wejść w życie przygotowany przez Zarząd Transportu Miejskiego od wielu miesięcy plan reorganizacji miejskiej komunikacji. Zmiany miały dotyczyć linii: 2, 5, 6, 8, 10, 14, 16, 27, 29, 31, 32, 36, 37, 40, 42, 44, 46, 47, 48, 49 i 57.

    Jak powiedział Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa portalowi czytajrzeszow.pl “Prezydent podjął taką decyzję ponieważ naszym zdaniem wymaga to jeszcze przeprowadzenia dodatkowych analiz. Czekamy też na wyniki badań ruchu, które są prowadzone w mieście.”

    Proponowane zmiany nie były bez kontrowersji, ponieważ niektórzy mieszkańcy, zwłaszcza ci z dzielnicy Budziwój, sprzeciwiali się likwidacji linii 37 i jej zastąpieniu przedłużoną linią 8. Pomimo pewnego oporu nie było większych protestów, i wydawało się, że nowe rozkłady zostaną wprowadzone zgodnie z planem.

    Nagłe zawieszenie zmian przez prezydenta Rzeszowa generuje pytania o uzasadnienie tej decyzji, zwłaszcza że zmiany te miały korzystnie wpłynąć zarówno na miasto, jak i jego mieszkańców. Fakt, że sam prezydent Konrad Fijołek  bronił tych zmian na ostatnim posiedzeniu rady miasta, tylko dodaje do zamieszania.

    O tym, że decyzja zapadła faktycznie w ostatniej chwili świadczy też pismo Beaty Cynkarz, zastępcy dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie do jakiego dotarli dziennikarze portalu czytajrzeszów.pl. Pismo do mieszkańców osiedla Budziwój w odpowiedzi na ich petycję dotyczącą zmian w rozkładach jest datowane na 27 kwietnia, a więc powstało tydzień temu, w ubiegły czwartek.

    Beata Cynkarz dowodzi też, że zmiany jakie miały wejść w życie 8 maja nie są ostateczne, ponieważ „po przedstawieniu wykonywanego aktualnie na podstawie wyników badań ruchu na terenie naszego Miasta i Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego opracowania pn. „Cyfrowy model ruchu” powstanie nowa, zoptymalizowana siatka połączeń, po zakończeniu wykonywania której zostanie ona poddana szerokim konsultacjom społecznym”.

    Jak powiedział Maciej Chłodnicki rzecznik prasowy ZTM Rzeszów dla rzeszownews.pl Miasto obawia się jeszcze większych protestów, gdy autobusy zaczęłyby już jeździć według nowego planu. Wydawało nam się, że z zakończeniem prac przygotowawczych zdążymy na 8 maja. ZTM ma jeszcze raz przeanalizować, co realnie da rewolucja w miejskiej komunikacji – co pasażerowie zyskają, a co stracą. To najpoważniejsza operacja w komunikacji od lat. Nie możemy sobie pozwolić na zamieszanie – wprowadzać coś, co potem będzie trzeba zmieniać, wracać do czegoś co było i wprowadzać kolejne korekty.

    W tej chwili jedynie wiadomo, że w poniedziałek pasażerowie rzeszowskiego MPK nie zostaną zaskoczeni przez brak autobusu na przystanku. Będą one jeździć jak do tej pory. Ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy możliwe, że się pojawią w późniejszym terminie być może dopiero po wakacjach.

    Decyzja o zawieszeniu nowych rozkładów może oznaczać, że miasto straci oszczędności i korzyści, których oczekiwano od tych zmian. Zarząd Transportu Miejskiego i MPK będą musiały ponownie ocenić swoje plany dotyczące transportu publicznego w Rzeszowie i współpracować z miastem.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com