czwartek, 28 marca, 2024
spot_img
+

    Teatr o.de.la szykuje zajęcia dla wszystkich chętnych z okazji zbliżającego się Dnia Tańca!

    Polecamy

    Justyna Kozłowska
    Justyna Kozłowskahttps://kurierrzeszowski.pl/
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Wybierz się koniecznie końcem kwietnia do Rzeszowskiej Akademii Aikido, przy ul. Boya Żeleńskiego 12 w Rzeszowie, na zajęcia, które organizuje Teatr o.de.la z wykorzystaniem metody intibag. 29 kwietnia odbędą się zajęcia dla początkujących, z kolei 30 kwietnia dla grupy zaawansowanej. Bilety na zajęcia w ostatnią sobotę kwietnia można kupić, wchodząc na link https://kbq.pl/96180, z kolei bilety na niedzielę można zdobyć, klikając w link – https://kbq.pl/96181. Cena biletu na jedne zajęcia to 100 zł, za 2,5 godziny treningu. Na jednych zajęciach może się zebrać maksymalnie 10-osobowa grupka. Sprawdź szczegóły wchodząc pod linki  na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1443223889416126/?ref=newsfeed oraz https://www.facebook.com/events/584780280293579/?ref=newsfeed.

    Organizatorzy wydarzenia zapraszają końcem kwietnia na wyjątkowe, relaksacyjne warsztaty pod hasłem „Uspokój ciało – wycisz umysł” i są one przeznaczone dla osób powyżej 18 roku życia, dla początkujących (29 kwietnia) oraz grupy zaawansowanej (30 kwietnia). Razem z instruktorami wszyscy uczestnicy zajęć będą poznawać praktyki ciszy, pozbędą się stresu podczas zajęć ruchowych. Dowiedzą się, jak wejść maksymalnie w stan relaksacji i poczuć się ze sobą bezpiecznie, także jak czerpać korzyść i przyjemność z ruchu, z tańca, z improwizacji.

    O co w tym dokładniej chodzi?

    Praktyki ciszy to ćwiczenia wchodzące w skład Metody Intibag , metody pracy z ciałem Izabeli Chlewińskiej, mające na celu zgłębianie wewnętrznego kontaktu ze sobą. Jedną z technik ruchowych, praktykowanych podczas zajęć będzie: Workowanie ciała, radykalna technika pracy przywracająca świadomość o istocie naszego bycia w świecie, w ruchu.

    Workowanie ciała to praktyka wynosząca drobne przejawy ruchu do rangi niezwykłości. Polega na tym, że używając specjalnie wyprodukowanego elastycznego, bawełnianego worka umieszczamy w nim własne ciało. Worek jest bardzo elastyczny, rozciągając go mamy możliwość widzenia przestrzeni na zewnątrz. Jesteśmy w nim zamknięci przez zawiązanie jego wylotu z jednej i z drugiej strony. Zamknięcie ciała w worku nie przeszkadza w oddychaniu. Wewnątrz worka można praktykować z zamkniętymi oczami. Worek inaczej nazywany „drugą skórą”, daje wrażenie przebywania w ciasnym zamknięciu, a jednocześnie kiedy się ruszamy mamy doznanie nieograniczonej przestrzeni. Worek odbiera ograniczenia związane z ciałem, pozbywamy się dzięki niemu wyglądu, wagi, wzrostu, kształtu. Mamy wrażenie bezcielesności, jakby bycia samą świadomością, a raczej cielesności prawdziwie świadomej, niczym nieograniczonej.

    W trakcie praktyki pojawia się stan bez myślenia, stan bycia bezrefleksyjnego, nie intelektualnego. Praktyka workowania to bycie „tu i teraz”. To praktykowanie „niczego” czyli koncentracja na obecności, uważność na ciszę. Zamknięci w worku jesteśmy jednocześnie nieograniczeni sobą. Stajemy się wyczuleni na najmniejsze przejawy ruchu, obserwujemy co wprawia nas w ruch, odczuwamy ruch w sposób pełny, zintegrowany. Praca z workiem może mieć charakter indywidualny, dwójkowy lub grupowy.

    Bycie ze sobą w worku to praktyka indywidualna, trwająca z reguły 20-40 minut. Ciało w worku ma zupełną dowolność, od przybierania pozycji statycznych np. leżenie, stanie, siedzenie, po przemieszczanie się w dowolnym kierunku, tempie oraz na różne sposoby. Jest to czas bycia dla siebie i ze sobą. Czas wejścia w głąb.

    Zajęcia poprowadzi Marta Bury

    Marta Bury – choreografka, aktorka, tancerka, socjolożka, pedagog tańca. Założycielka Teatru o.de.la (2014) i prezes Fundacji Teatr o.de.la (2018) współpracującej z tancerzami, choreografami i nauczycielami tańca, prowadzącej działania propagujące sztukę tańca. Nauczycielka opracowywanej przez siebie metody pracy nad pogłębieniem świadomości ciała „Stawanie się przestrzenią”, autorka pracy doktorskiej z dziedziny pedagogiki tańca o wpływie barwnych wizualizacji psychokinetycznych na ciało.

    Jest autorką ponad sześćdziesięciu choreografii głównie dla teatrów lalek, ale również teatru tańca i teatrów dramatycznych. Laureatka kilku nagród aktorskich i choreograficznych. Choreografka spektakli Teatru o.de.la m.in. „Uwaga” (2019) spektakl nagrodzony w 2020 roku jako najlepszy spektakl teatru niezależnego THE BEST OFF, „Kraksa” (2019), „Ekstazy” (2021), „Figura. Tor. Płaszczyzna”(2022).

    Interesuje się ciałem, jako drogą do samoregulacji i dobrostanu. Uczestniczyła w badaniach naukowych Anny Dako, dla Uniwersytetu w Aberdeen w Szkocji. Była słuchaczką rocznych warsztatów Kultura Ciała Izabeli Chlewińskiej. Brała udział jako performerka w performance „Cisza” I. Chlewińskiej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, „Ciało” I. Chlewińskiej w Galerii Narodowej Zachęta, „Ciało. Obiekt” I. Chlewińskiej w Galerii Sztuki BWA w Rzeszowie. Prowadzi warsztaty dla dzieci wysoko wrażliwych i dorosłych nowatorską Metodą Intibag. Jest pomysłodawczynią i organizatorką Festiwalu Nowe Strategie Choreograficzne.

    Warsztaty zorganizowane dzięki wsparciu finansowym z budżetu gminy miasto Rzeszów na program całoroczny TANIEC UMYSŁU

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com