środa, 17 kwietnia, 2024
spot_img
+

Koło Naukowe Biotechnologii Medycznej „Helisa” docenione! Badania młodych naukowców opublikowano w prestiżowym, międzynarodowym czasopiśmie

Polecamy

Justyna Kozłowska
    Justyna Kozłowskahttps://kurierrzeszowski.pl/
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi

Wyniki badań prowadzonych przez członków – studentów Koła Naukowego Biotechnologii Medycznej „Helisa” zostały opublikowane w prestiżowym międzynarodowym czasopiśmie toksykologicznym – Toxicology and Applied Pharmacology. Badania były prowadzone pod opieką merytoryczną mgr inż. Bartosz Skóry oraz dr hab. Konrada Szychowskiego, prof. WSIiZ – pracowników Katedry Biotechnologii i Biologii Komórki, Kolegium Medycznego, WSIiZ.

Opublikowane wyniki badań po raz pierwszy wykazały, że w komórkach nerwiaka zarodkowego (złośliwego nowotworu mózgu u dzieci), AgNPs są w stanie zwiększać ilość receptora AhR z jednoczesnym zwiększeniem PPARγ oraz hamować działanie białek CYPs. Stawia to w nowym świetle potencjalne wykorzystanie AgNPs w terapii przeciwnowotworowej, pokazując m.in. zagrożenie ich zastosowania łącznego z nowymi blokerami PPARγ w leczeniu nowotworów – mówi mgr inż. Bartosz Skóra, opiekun KN „Helisa”. Z wynikami badań można zapoznać się klikając w poniższy link:

Prowadzone badania były możliwe dzięki dofinansowaniu KN Biotechnologii Medycznej z programu „Studenckie Koła Naukowe Tworzą Innowacje” Ministra Edukacji i Nauki oraz działalności statutowej Katedry Biotechnologii i Biologii Komórki WSIiZ. Koło Naukowe Biotechnologii Medycznej „HELISA” jest międzykierunkowym przedsięwzięciem, skupiającym pasjonatów najnowocześniejszych technik biologii molekularnej stosowanych w ocenie parametrów związanych z biochemią i biologią komórki, a co istotniejsze ich wykorzystania do rozwiązywania problemów współczesnej medycyny.

Projekt pt. „Ocena wykorzystania nanocząstek srebra w terapii przeciwko komórkom nowotworowym mózgu in vitro” dofinansowano przez Ministra Edukacji i Nauki ze środków z budżetu państwa w ramach programu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”. Przyznana kwota finansowana wynosi 69 995,00 zł.

Więcej artykułów