„Uwolnij Supermoc Dobra – podaruj książkę!”, to hasło pod jakim Fundacja Powszechnego Czytania zbiera fundusze na ofiarowywanie książek do domów dziecka, ośrodków pomocy społecznej i przede wszystkim dla uchodźców.
„Książka naprawdę uwalnia masę dobra: daje wytchnienie, otwiera na świat, pomaga nam zrozumieć się wzajemnie, obniża stres i wzmacnia więzi; minimalizuje wykluczenie społeczne” – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji.
„Od wybuchu wojny Fundacja Powszechnego Czytania zbiera fundusze i książki na pomoc ukraińskim uchodźcom i wydawcom. Do dziś przekazała blisko 150 tysięcy egzemplarzy książek do ośrodków, bibliotek, szkół i domów, gdzie przebywają uchodźcy. Cieszymy się z tego wyniku ale potrzeby są dużo większe. Codziennie zgłaszają się do nas kolejne biblioteki, szkoły i ośrodki z prośbą o książki” – podkreśla Katarzyna Konopka, kierownik projektów Fundacji.
„Kampania #UwolnijSupermocDobra wyświetlać się będzie na smartfonach w całej Polsce dzięki wsparciu firmy Selectivv. Pracujemy w świecie cyfrowym ale zdajemy sobie sprawę, że czytanie książek pozostaje bardzo ważnym elementem rozwoju osobistego każdego z nas – dlatego intensywnie wspieramy wysiłki Fundacji Powszechnego Czytania na rzecz podniesienia poziomu czytelnictwa w Polsce” – podkreślił Dominik Karbowski, Co-CEO firmy Selectivv. Komunikację strategiczną Fundacji wspiera już od trzech lat LoveBrands Group. „Czytanie jako środek budowania inkluzywności, to niesłychanie ważny temat. Cieszymy się, że na naszych oczach i z naszym udziałem Fundacja Powszechnego Czytani dociera do coraz szerszego grona odbiorców z tym przesłaniem” – puentuje Dorota Bieniek-Kaska, prezeska LoveBrands Group.
Wesprzeć akcję można tutaj: https://fpc.org.pl/kim-jestesmy/nasze-projekty/uwolnij-supermoc-dobra/