piątek, 6 grudnia, 2024
+

    Październikowy plan projekcji DKF Klaps przy Wojewódzkim Domu Kultury

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Dyskusyjny Klub Filmowy „Klaps” działający w Wojewódzkim Domu Kultury
    w Rzeszowie zaprasza miłośników dobrego filmu na październikowe projekcje filmowe połączone z prelekcjami i dyskusjami po projekcji filmów.

    Pokazy filmów zaplanowano w poniedziałki o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7. Karnety miesięczne na pięć filmów będą dostępne w cenie 40 zł a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł.

    Październikowy program prezentuje się następująco:

    • 03.10.2022 r. – PASAŻEROWIE NOCY, reż. Mikhaël Hers
    • 10.10.2022 r. – ALCARRÀS, reż. Carla Simón
    • 17.10.2022 r. – THE HUMANS, reż. Stephen Karam
    • 24.10.2022 r. – DZIEWCZYNY, reż. Alli Haapasalo
    • 31.10.2022 r. – BABY BROKER, reż. Hirokazu Koreeda

    PASAŻEROWIE NOCY – pokaz przedpremierowy tylko w DKF-ie

    W noc wyborczą 1981 r. na ulice Paryża wychodzą zwolennicy nowego prezydenta, świętując zwycięstwo. W tym samym czasie Elisabeth po odejściu męża zostaje sama z dwójką nastoletnich dzieci. Znajduje pracę w nocnej audycji radiowej i poznaje tam Talulah, bezdomną nastolatkę, którą zaprasza do swojego domu. Dzięki niej Talulah po raz pierwszy doświadcza rodzinnego ciepła i opieki. Wkrótce dziewczyna znika, lecz jej potrzeba wolności, wpłynie na życie Elisabeth i jej bliskich, którzy nabiorą pewności siebie i podejmą ryzyko, zmieniające bieg ich życia.

    „Pasażerowie nocy” to czwarty film pełnometrażowy Mikhaëla Hersa („Na zawsze razem”), który razem z Maud Ameline („Camille powtarza rok”) i Mariette Désert („Suzanne”) odpowiada także za jego scenariusz. Akcja została osadzona w latach 80, kiedy władzę we Francji sprawował prezydent François Mitterrand.

    – Powracam w filmie do przeszłości w świetle teraźniejszości, bo one wciąż się przenikają. To mój sposób na znalezienie spokoju z zagadnieniami odejścia czy żałoby. To kolejny powód, dla którego robię filmy: dzięki nim stwarzam pozory wieczności – wyjaśnia reżyser

    W rolach głównych występują: Charlotte Gainsbourg („Nimfomanka”), Emmanuelle Béart („8 kobiet”), Noée Abita („Slalom”), Megan Northam („Miss Chazelles”) i Quito Rayon-Richter.

    – Moja postać Elisabeth jest bardzo powściągliwa, ale nie ukrywa swoich uczuć. Lubię w niej to, że jest szczera w swoich emocjach. Nie boi się pokazać, kiedy jest speszona, i ledwo ukrywa swoje łzy przed dziećmi. Do zbudowania tej postaci wykorzystałam własną nieśmiałość i słabości – mówi Charlotte Gainsbourg

    Za zdjęcia odpowiada Sébastien Buchmann („Na zawsze razem”), za muzykę Anton Sanko („Na zawsze razem”). Światowa premiera „Pasażerów nocy” odbyła się podczas 72. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie.

    Film do polskich kin trafi już 7 października br.

    ALCARRÀS – MFF w Berlinie 2022 – Złoty Niedźwiedź

    Opowieść przepełniona nostalgiczną aurą końca lata i szerzej – małego końca świata, który znika w obliczu galopującej cywilizacji. W nagrodzonym Złotym Niedźwiedziem Alcarràs śledzimy blaski i cienie codziennego życia wielopokoleniowej rodziny z tytułowej wioski, która staje w obliczu utraty swojego gospodarstwa.

    Alcarràs pełne jest intensywnych smaków i zapachów, które przywodzą na myśl choćby Tamte dni, tamte noce Luki Gadagnina i ma w sobie znaną z Lata 1993 (pamiętnego debiutu Carli Simón) autobiograficzną szczerość, ciepło i dyskretne poczucie humoru. W obu filmach umieszczenie w centrum dziecięcych bohaterów pozwoliło także na nadanie waloru niezwykłości pozornie błahym i codziennym wydarzeniom. Kameralne  Alcarràs wykracza jednak poza ramy intymnego portretu rodziny i kieruje nasz wzrok również na palące problemy współczesności. Spokój prowincjonalnego świata zostaje tu bezpowrotnie zaburzony przez agresywne wtargnięcie postępu technologicznego. W obliczu tych wydarzeń bohaterowie muszą  dokonać wyboru, który zaważy na ich dalszym losie. Co zwycięży: pragmatyzm, czy idealizm?

    Jest to pierwszy film w historii w języku katalońskim, który został nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na festiwalu filmowym w Berlinie.

    DZIEWCZYNY

    Pozytywna energia, gorące głowy, łobuzerski uśmiech oraz rozbrajająca szczerość. Mimmi i Rönkö to po prostu ciekawe świata nastolatki. Dziewczyny są najlepszymi przyjaciółkami, które nie mają przed sobą żadnych tajemnic, dzieląc wszelkie radości i smutki.

    Nie mają też większego planu, poza tym, że pragną żyć pełnią życia i wykorzystać każdą nadarzającą się okazję na kolejną przygodę. Typowe dla nich spontaniczność i nieprzewidywalność to cechy, które nie są tak dobrze znane ich rówieśniczce Emmie. Codzienność dziewczyny podporządkowana jest treningowi i przyszłej karierze łyżwiarki figurowej. Spotkanie trzech nastolatek przed każdą z nich otworzy nowe możliwości.

    Film fińskiej reżyserski Alli Haapasalo to energetyczna i pełna pasji historia o niełatwym wchodzeniu w dorosłość. Słodko-gorzka inicjacyjna opowieść, portretuje ten moment w życiu, kiedy nie zatrzymujemy się ani na moment, a wszystko odczuwa się dużo bardziej intensywnie.       

    W 2022 roku film otrzymała Nagrodę Publiczności na Sundance Film Festival.

    BABY BROKER

    Sang-hyun (Song Kang-Ho) i jego przyjaciel Dong-soo (Gang Dong-Won) żyją skromnie, prowadząc małą pralnię i dorabiając na plebanii. Pewnej ulewnej nocy w oknie życia pojawia się niemowlę. Przekonani, że po porzuconego chłopca nikt się nie zgłosi, Sang-hyun i Dong-soo planują sprzedać go parze, która nie może mieć własnych dzieci. Kiedy wszystko wydaje się ustalone, niespodziewanie zjawia się matka dziecka.

    Młoda dziewczyna odkrywa ich plan i chce zgłosić sprawę na policję. Porywacze przekonują ją jednak, że ich celem jest znalezienie dobrego domu dla małego Woo-sunga, więc dziewczyna postanawia wyruszyć z nimi na poszukiwania nowych rodziców. Wkrótce okazuje się, że ich śladem podążają dwie funkcjonariuszki policji. Po drodze na jaw wychodzą głęboko skrywane sekrety. Okazuje się, że każdy ma coś na sumieniu…

    „Baby Broker” to cudowna w swej wrażliwości opowieść, zadająca pytania o kwestie etyki, wolności wyboru, pieniędzy, rodziny oraz tego, jak znaleźć miłość w tym szalonym bałaganie zwanym życiem.

    Hirokazu Kore-eda zdobył w 2018 roku Złotą Palmę na 71. MFF w Cannes, a rok później nominację do Oscara za film „Złodziejaszki”. Znany z rewelacyjnego „Parasite” Song Kang-Ho otrzymał za rolę w „Baby Broker” nagrodę dla Najlepszego Aktora na MFF w Wenecji 2022.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com