czwartek, 25 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Rzeszów to My nową aplikacją mobilną dla mieszkańców miasta

    Polecamy

    Krzysztof Gałkowski
    Krzysztof Gałkowski
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Aplikacja #RzeszowToMy poprawi kontakt mieszkańców z urzędem oraz, co równie ważne, pomoże włączyć ich do zarządzania miastem.

    Aplikacja została oficjalnie zaprezentowana w poniedziałek podczas konferencji prasowej, która odbyła się w Rzeszowskich Piwnicach.

    Aplikacja mobilna #RzeszowToMY łączy funkcję informacyjną, pozwalającą na zapoznanie się z aktualnościami dotyczącymi Rzeszowa oraz kalendarzem imprez, interwencyjną a także ułatwiającą uzyskanie informacji o miejskiej edukacji, konsultacjach społecznych, podatkach, ostrzeżeniach czy utrudnieniach drogowych. Stanowi kolejny krok w realizacji idei Smart City i jest dostępna na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Aplikacja zintegrowana jest z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. Internetowe konto mieszkańca stanowi zbiór różnych usług administracji lokalnej skupionych w jednym miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze.

    Ważne – aplikacja nie służy do zgłaszania sytuacji mogących bezpośrednio zagrażać życiu lub zdrowiu. Takie przypadki powinny być przekazywane bezpośrednio do służb odpowiedzialnych na numer alarmowy 112 lub do Straży Miejskiej – 986.

    Tylko od mieszkańców będzie zależało, kogo przez tę aplikację uruchomimy – czy to będzie dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, czy straż miejska, czy inna osoba w urzędzie, która dany problem może rozwiązać. Zgłaszanie ważnych do załatwienia spraw to najciekawsza funkcjonalność tej aplikacji. Zgodnie z zarządzeniem prezydenta mamy trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, potem w ciągu 10 dni musi od nas wyjść informacja zwrotna do zgłaszającego i rozwiązujemy problem. Musimy oczywiście to jeszcze przećwiczyć na żywym organizmie jakim jest miasto.

    Marcin Stopa, sekretarz miasta

    Kategorie i podkategorie zgłoszeń oddane do dyspozycji użytkownikom aplikacji:

    1. Drogi i infrastruktura
    2. Oczyszczanie ulic i chodników
    3. Studzienki kanalizacyjne
    4. Oświetlenie uliczne
    5. Sygnalizacja Świetlna
    6. Oznakowanie dróg
    7. Przystanki Komunikacji Miejskiej
    8. Zieleń miejska
    • Aktualności

    Zawiera najświeższe informacje z Rzeszowa oraz Kalendarz imprez organizowanych na terenie miasta.

    • eRzeszów

    e-Podatki: – zawiera informacje oraz deklaracje dotyczące podatków od nieruchomości zlokalizowanych na terenie Rzeszowa,

    Platforma informacyjno-płatnicza PLIP: – pozwalająca sprawdzić informacje dotyczące posiadanych nieruchomości, zobowiązań podatkowych, złożonych deklaracji związanych z gospodarką odpadami komunalnymi a także uregulować ich płatność,

    e-Rada: – informacje dotyczące zaplanowanych, aktualnych i archiwalnych sesji Rady Miasta Rzeszowa,

    e-Odpady: – deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, harmonogramy wywozu,

    e-Edukacja: – prowadzi do funkcjonalności związanych z działaniem portalu rzeszowskiej edukacji,

    e-Konsultacje: – terminy i tematy zaplanowanych konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta,

    e-Budżet obywatelski: – składanie projektów do realizacji w Rzeszowskim Budżecie Obywatelskim, oddanie na nie głosów oraz zapoznanie się z wynikami końcowymi.

    • Powiadomienia
    • Kontakt
    • Ustawienia i pomoc
    • Finansowanie, serwisowanie aplikacji

    Czy nowa aplikacja przygotowana przez rzeszowski magistrat będzie lepiej działała niż aplikacja służąca do obsługi miejskich stref parkingowych?

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com