Oficjalnie Aqtorium powstało 11 sierpnia 2021. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu (aktorstwo + ruch) w Osiedlowym Klubie Kultury RSM „Akwarium”, przy ulicy Pułaskiego 3 w Rzeszowie. Roczny kurs Aqtorium rozpoczyna się we wrześniu, a kończy w czerwcu (dwa semestry). Kurs jest prowadzony przez wykwalifikowanych praktyków w dziedzinach aktorstwa/ruchu – Ewę Mrówczyńską, Kamila Dobrowolskiego oraz Magdalenę Widłak. Drugi semestr kończy się pokazem przygotowanych podczas pracy scen, w których każdy z uczestników otrzymuje dużą, wymagającą rolę. Pokaz jest otwarty dla widowni. Cena kursu to 350zł/miesiąc.
„Od dawna marzyliśmy o zorganizowaniu w Rzeszowie kursu, który będzie uczył aktorstwa z uwagą na zewnątrz – wsłuchanego i spontanicznego, gdzie emocje są wynikiem działania a nie celem samym w sobie. Nic tak nie uwiarygodnia aktora, jak podążanie za intuicją i tego, między innymi, pragniemy uczyć na naszych zajęciach.
Podążając za marzeniami, połączyliśmy nasze aktorskie i ruchowe super – moce tworząc miejsce dla wszystkich, którzy interesują się aktorstwem na serio i są gotowi na głęboką i intensywną prace nad sobą.
Pracujemy w gościnnej przestrzeni Osiedlowego Klubu RSM „Akwarium” przy ul. Pułaskiego 3 w Rzeszowie wypełniając ją co tydzień pełnym wachlarzem głębokich i niewymuszonych emocji.”
„Podczas I semestru skupimy się na treningu słuchania, przyjrzymy się wspólnie Waszym blokom i spróbujemy je zlikwidować, by otworzyć Was na instynktowne reagowanie. Uważność i spontaniczność to istotne filary autentycznego aktorstwa, którego pragniemy uczyć. Kolejnym ważnym elementem jest praca z wyobraźnią – to potężne narzędzie będzie nam towarzyszyć przez cały czas – dzięki niemu możemy pracować głęboko i bezpiecznie. Poznacie także szereg innych metod, które pozwolą Wam z sukcesem używać wyobraźni do aktorskich celów, nauczycie się działać autentycznie i dowiecie się, jak zestroić tekst literacki z Waszym organizmem, by wypływał z Was, uwalniając autentyczne emocje.”
„Drugą połowę naszego kursu poświęcimy pracy nad postacią w wybranym dla Was fragmencie dramatu. Nauczymy Was analizować sceny i odkrywać często nieoczywiste potrzeby bohaterów. Korzystając z szeregu narzędzi, zbudujecie pomost między Wami a postacią, by podczas grania, w sposób autentyczny podążać za jej potrzebami. Naturalne jest, że problemy i doznania przyznanej nam roli teatralnej, mogą być dla nas dalekie i obce, dlatego nasza praca ma na celu zmniejszyć ten dystans. Przy pomocy wyobraźni, a więc w bezpiecznych warunkach, dotkniecie doświadczeń bliskich Waszej postaci, dzięki czemu jej przeżycia staną się także Wasze.”