piątek, 29 marca, 2024
spot_img
+

    PGE ostrzega przed fałszywymi wiadomościami!

    Polecamy

    Sandra Bożek
    Sandra Bożek
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Ruszyła kolejna kampania phishingowa, gdzie oszuści podszywają się pod Polską Grupę Energetyczną, aby wyłudzić pieniądze. Nie daj się oszukać.

    W związku z pojawiającymi się fałszywymi wiadomościami, które zawierają informację o braku uregulowania płatności, apelujemy o ostrożność i podkreślamy, jak odróżnić fałszywe SMS-y od prawdziwych wiadomości.

    Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane.

    PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.

    Jak odróżnić fałszywy SMS od prawdziwego?

    Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą elektroniczną. W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr Klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych.

    Uważaj na fałszywe wiadomości e-mail z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur

    Działania cyberprzestępców polegają także na wysyłaniu fałszywych e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur. Mają one na celu wyłudzenie płatności lub danych.

    Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności  i niewpłacanie pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta oraz niekorzystanie z linków przekierowujących do platformy płatniczej.

    W korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.

    Uwaga na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej

    Bądź czujny i uważnie czytaj umowę proponowaną przez sprzedawcę. Często na pozór atrakcyjna oferta zawiera wiele ukrytych niekorzystnych warunków, o których nikt nie wspomina. Nie daj się zaskoczyć!

    Wprowadzenie  nowych przepisów dotyczących tzw. uwolnienia rynku energetycznego pozwoliło na swobodny wybór sprzedawcy energii elektrycznej. Niestety, sytuacje tę wykorzystują również nieuczciwi przedstawiciele handlowi. Pojawiły się osoby, które odwiedzając Klientów w domach namawiają do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej oraz do podpisania nowej umowy czy aneksu. Co więcej, podając się za „pracowników zakładu energetycznego” chcą być kojarzeni z PGE.

    Przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży. Na pierwszy rzut oka ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie. Są to m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.

    Nie daj się oszukać:

    • Zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
    • Sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
    • Dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
    • Uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
    • Sprawdź jakie są warunki rozwiązania umowy,
    • Zadzwoń na Infolinię PGE 422 222 222.

    Pamiętaj, że w przypadku podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.

    Każdy kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Więcej informacji na www.uokik.gov.pl/delegatury_uokik.php

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com