piątek, 19 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Ruszył remont linii kolejowej Mielec-Padew

    Polecamy

    Kasia Kwolek
    Kasia Kwolek
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Lepsze możliwości czekają na podróżujących koleją na Podkarpaciu na linii Mielec-Padew. Rozpoczęły się prace nad przygotowaniem połączeń na odcinku, który przedłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica. Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO Województwa Podkarpackiego.

    Mieszkańcom Podkarpacia powrót kolei zapewni większe możliwości komunikacyjne, polepszy warunki życia oraz możliwości gospodarczego rozwoju. Od września minionego roku pociągi zapewniają już połączenie na linii Mielec-Dębica. Kolejnym etapem jest przebudowa na odcinku Mielec-Padew. Wykonawca rozpoczął prace w marcu od przygotowywania terenu do budowy peronów i układania nowych torów, a także usuwaniu zbędnych starych szyn i podkładów.

    Ponadto, w tym samym czasie przebudowane zostaną perony, zwłaszcza na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Inwestycja obejmuje także budowę wiaduktu w Mielcu, co pomoże zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi komunikację drogową. Ważnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych.

    – To będzie kluczowa inwestycja dla mieszkańców Mielca i powiatu. Kontynuujemy to, co obiecaliśmy czyli gruntowną modernizację linii kolejowej L25. To oznacza w niedługim czasie dalszą poprawę dla mieszkańców dostępności komunikacyjnej Mielca i  powiatu. Ten projekt obejmuje jednak więcej. To również budowa wiaduktu, który znacznie poprawi komunikację w Mielcu, a co za tym idzie bezpieczeństwo. Dziękuję wszystkim, którzy ciężko  pracowali abyśmy doszli do tego miejsca w którym dziś jesteśmy, choć przeciwności nie brakowało. Chciałbym w tym miejscu mocno podkreślić rolę władz PLK, ministerstwa infrastruktury oraz marszałka województwa – mówi Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego.

    Fot. PKP PLK.

    – Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje też już padały. Z końcem nowego roku ma być gotowe drugie przejście podziemne w Mielcu więc bezpieczeństwo będzie jeszcze większe. Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka Mielec – Padew Narodowa, który łączy się z linią LHS. Gdy dodamy do tego remont linii Padew – Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej tworzy nam się pełny obraz tego przedsięwzięcia, które będzie miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu – mówi Władysław Ortyl, Marszałek Woj. Podkarpackiego.

    -Rozpoczyna się kolejna ważna inwestycja dla Mielca. Życzę powodzenia wykonawcy, aby bez przeszkód zrealizował kontrakt. Gruntowna modernizacja torów od Mielca do Padwi Narodowej oraz budowa wiaduktu w Mielcu to przede wszystkim inwestycja w poprawę bezpieczeństwa. O wiadukcie dyskusje trwały od kilku lat, jednak trudy realizacji tej inwestycji podejmuje dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za co chciałem podziękować prezesowi Ireneuszowi Merchel. To kolejne przedsięwzięcia finansowane z Funduszy Europejskich. Kończy się perspektywa 2014-2020, ale już za moment rozpocznie się kolejny okres finansowania, w którym także nie braknie środków na inwestycje kolejowe. Dziękuję również za nieocenioną pomoc europosła Tomasza Poręby i ministerstwa infrastruktury. – dodał Władysław Ortyl.

    Fot. PKP PLK.

    Jak mówi Wojewoda Podkarpacki, Ewa Leniart, kolejne inwestycje mające znaczący wpływ na rozwój, zwiększenie dostępności i atrakcyjności regionu.

    -Reaktywacja odcinka trasy z Mielca do Padwi to projekt niezwykle istotny z punktu widzenia mieszkańców północnej części naszego województwa i ważny krok w kierunku unowocześnienia podkarpackiej kolei – mówi Ewa Leniart, Wojewoda Podkarpacki.

    – Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i znaczenie kolei na Podkarpaciu. Dzięki przedsięwzięciu, po 12 latach wróciły pociągi pasażerskie na trasę Mielec – Dębica. Kolejne zadanie zapewni wznowienie połączeń kolejowych z Mielca do Padwi. Powstaną nowe możliwości komunikacji, które poprawią poziom życia mieszkańców. Lepsze warunki będą także w przewozach towarów  – powiedział Piotr Majerczak, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

    Ułatwiony dostęp do pociągów w Chorzelowie, Jaślanym, Tuszowie Narodowym

    Podróżni będą mieli ułatwiony dostęp do pociągów na stacji w Chorzelowie i na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Wybudowane zostaną nowe, komfortowe i wyższe perony, zaplanowano także wiaty i ławki oraz jasne oświetlenie. Dzięki tablicom informacyjnym i czytelnym oznakowaniu, obiekty będą odpowiednie dla wszystkich pasażerów – osób o ograniczonych możliwościach poruszania się czy niewidomych i niedowidzących. Ułatwieniem będą też ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

    Nowy wiadukt w Mielcu korzystnym rozwiązaniem komunikacyjnym

    Wiadukt drogowy w Mielcu przy ul. Sienkiewicza pozwoli na bezkolizyjną komunikację. Zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Zwiększy to bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi komunikację drogową w mieście. Pełne przygotowanie odcinka Padew – Mielec do ruchu pociągów zostało przewidziane do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano w I kwartale 2023 r.

    Rewitalizacja kolei na Podkarpaciu

    Reaktywowanie trasy Mielec – Dębica we wrześniu 2021 r. pomogło zwiększyć już znacznie możliwości kolei w województwie podkarpackim. Dwunastoletnia przerwa sprawiła, że podróżni mogą korzystać z  krótszych niż wcześniej połączeń kolejowych. Modernizacja stacji i przystanków ułatwi obsługę wszystkich pasażerów.

    Inwestycja kolejowa korzystnie zmienia również warunki komunikacji drogowej w Mielcu. Jeszcze w kwietniu ma być udostępnione dla pieszych i rowerzystów nowe przejście przez tory łączące ul. Benedyktyńską i ul. Szarych Szeregów. Na stacji, dodatkowym ułatwieniem dla mieszkańców będzie drugie przejście podziemne.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com