piątek, 19 kwietnia, 2024
spot_img
+

    ZTM w Rzeszowie przedstawił rekomendowane zmiany w komunikacji miejskiej. Co na to mieszkańcy?

    Polecamy

    Kinga Skowron
    Kinga Skowron
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Na stronie ZTM Rzeszów pojawiło się opracowanie nt. aktualnej oferty przewozowej oraz koncepcji optymalizacji komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Zostało ono przygotowane przez firmę Marcin Gromadzki Public Transport Consulting. Jakie zmiany w komunikacji miejskiej rekomenduje firma?

    Na stronie ZTM Rzeszów pojawił się dokument opracowany przez firmę Marcin Gromadzki Public Transport Consulting. W dokumencie został opisany, zdaniem firmy, najbardziej korzystny wariant zmian – zakładający konieczność modyfikacji tras niektórych linii oraz przebudowy obecnie obowiązujących rozkładów jazdy, tak, aby zapewnić rytmiczną i wysoką częstotliwość kursowania pojazdów.

    W zakresie tras planowane zmiany dotyczą następujących linii:
    ▪ 5 – zmiana trasy na: Matysowska – Łukasiewicza – al. Sikorskiego – al. Powstańców Warszawy – Podwisłocze – Kopisto – Szopena – Targowa – pl. Wolności – PKP (docelowo ulicami: Głowackiego, Styki i Siemieńskiego do ul. Trembeckiego);
    ▪ 11 – skrócenie linii na odcinku: Cieplińskiego – Matuszczaka;
    ▪ 15 – włączenie do rozkładu jazdy dotychczasowych kursów linii 38 (na trasie: Zwięczycka – Jarowa – … – Lwowska – Cienista – Olbrachta) – wraz z jednoczesnym zwiększeniem częstotliwości;
    ▪ 25 – skrócenie trasy w obu kierunkach na odcinku: al. Piłsudskiego – Cienista;
    ▪ 27 – skrócenie trasy w obu kierunkach na odcinku: al. Rejtana – Cienista i zwiększenie częstotliwości;
    ▪ 36 – skrócenie trasy w obu kierunkach na odcinku: Bł. Karoliny – al. Piłsudskiego;
    ▪ 42 – poprowadzenie trasy okrężnie: Bł. Karoliny/Baligrodzka – Bł. Karoliny/Baligrodzka (ulicami: Cieplińskiego, Mochnackiego i Lisa-Kuli, a wariantowo w szczytach – ul. Wywrockiego) i zwiększenie częstotliwości;
    ▪ 45 – skrócenie trasy w obu kierunkach na odcinku: Podkarpacka – Bardowskiego;
    ▪ 49 – połączenie z linią 43 (św. Rocha – Paderewskiego – al. Armii Krajowej – Krzyżanowskiego – al. Niepodległości – al. Rejtana – … – Przemysłowa);
    ▪ 56 – skrócenie trasy w obu kierunkach na odcinku: al. Rejtana – Dworaka;
    ▪ 58 – skrócenie trasy na odcinku: Mikołajczyka – Marszałkowska.

    Linie 10, 38 i 43 ulegną likwidacji – ich zadania przejmą inne połączenia. W pierwszej połowie 2022 r. planowana jest także likwidacja części najsłabiej wykorzystanych kursów (z reguły pojedynczych) na niektórych liniach – przeważnie skrajnych kursów wczesnoporannych lub (i) późnowieczornych, trwale wykazujących niewielki popyt lub nawet niemal jego zupełny brak. Redukcję kursów zaplanowano na liniach: 0A, 0B, 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 17, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 35, 36, 42, 44, 46, 48, 49, 52, 55, 57, 59, 60, 61, N1, N2 i N3.

    Kolejną zmianą, którą zaplanowano na pierwsze półrocze 2022 r., jest wprowadzenie przystanków warunkowych („na żądanie”). Objęte statusem „na żądanie” zostaną 482 przystanki w Rzeszowie oraz wybrane przystanki na obszarze podmiejskim. Wprowadzenie przystanków warunkowych założono etapami.

    W pierwszym etapie, który miałby obowiązywać od marca 2022 r., przystankami „na żądanie” stałyby się zlokalizowane na zewnątrz obszaru wyznaczonego ulicami: Rzecha, al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego, al. Armii Krajowej, al. Sikorskiego (do skrzyżowania z ul. Strażacką), Strażacką, Kwiatkowskiego (od ul. Strażackiej do al. Powstańców Warszawy), al. Powstańców Warszawy, al. Batalionów Chłopskich, al. Witosa, Krakowską (pomiędzy skrzyżowaniami z al. Witosa i z al. Wyzwolenia), al. Wyzwolenia (do ul. Warszawskiej), Warszawską (do skrzyżowania z ul. Krogulskiego) i Krogulskiego.

    – Wydaje się że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Krótsze trasy ale większa częstotliwość

    – ocenia jeden z użytkowników grupy Sąsiedzi Rzeszów Beta.

    Na plus zostało przez użytkowników ocenione, wprowadzenie przystanków na żądanie.

    – Zwiększenie częstotliwości jest tylko w trzech przypadkach, w większości jest skrócenie trasy (niestety brak szczegółów), co przy rozrastającym się Rzeszowie jest moim zdaniem na minus. Nie wspomnę o podwyżce cen biletów. Czy to ma zachęcić właścicieli aut do przesiadki do zbiorkomu?

    – zastanawia się inny użytkownik grupy.

    Więcej informacji na ten temat można odnaleźć na stronie ZTM Rzeszów: https://ztm.rzeszow.pl/aktualna-oferta-przewozowa-oraz-koncepcja-optymalizacji-komunikacji-miejskiej-w-rzeszowie/

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com