Już dziś startuje nabór wniosków w ramach programu Polska Cyfrowa. O dofinansowanie może ubiegać się każda gmina w Polsce. Według informacji na stronie gov.pl gminy mogą uzyskać grant aż do 100 % wydanej kwoty.

Minimalna dotacja to 100 tysięcy złotych, maksymalnie można otrzymać kwotę 2 mln złotych. Na co można uzyskać dotację? Dotacje można uzyskać na cyfryzację urzędów, edukację cyfrową i analizę istniejących systemów bezpieczeństwa.

Konkurs podzielony jest na 3 rundy, każda gmina będzie miała wyznaczoną dla siebie rundę, listę gmin uprawnionych do ubiegania się o dofinansowanie będzie można poznać w dniu uruchomienia każdej rundy. Wniosek o przyznanie Grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych, zamieszczonego na stronie internetowej tutaj.

Pierwsza runda naboru wniosków startuje dziś 18 października. Na stronie organizatora gminy będą mogły sprawdzić, czy w danej rundzie uprawnione są do składania wniosków.  

Budżet programu to 708.133.729 zł. Czas trwania projektu wynosi maksymalnie 18 miesięcy. Projekt należy zakończyć nie później niż do 30 września 2023 roku.

Pytania dotyczące konkursu lub sposobu składania wniosku można zadawać mailowo lub dzwoniąc na infolinię. Infolinia Centrum Projektów Polska Cyfrowa działa w godzinach 7:30-16:30 od poniedziałku do piątku: Tel.: +48 42 631 21 05 e-mail: cyfrowagmina@cppc.gov.pl

Grafika ze strony: Fundusze Europejskie