piątek, 29 marca, 2024
spot_img
+

    Na Podkarpaciu powstanie niemal 250 nowych i przebudowanych przejść dla pieszych

    Polecamy

    Kinga Skowron
    Kinga Skowron
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    Podkarpackie samorządy otrzymają ponad 27 mln zł na realizacje zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Dzięki środkom z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, w naszym województwie powstanie 248 nowych i przebudowanych przejść.

    – Obserwujemy dużą determinację polskiego rządu w zakresie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Zarówna w aspekcie walki z piratami i pijanymi kierowcami, ale także poprzez rozwój i poprawę infrastruktury drogowej 

    – przekonuje wojewoda podkarpacki Ewa Leniart.

    Nabór został ogłoszony w marcu. Samorządy powiatowe złożyły wnioski na realizację nowych i przebudowę 147 przejść, natomiast samorządy gminne zrealizują zadania zakładające powstanie i przebudowę 101 przejść.

    – Wszystkie wnioski złożone w terminie zostały zakwalifikowane do dofinansowania, które w ramach tego naboru wynosi 80% wartości zadania 

    – dodaje Ewa Leniart.

    Najwyższe dofinansowanie na realizację pojedynczego zadania otrzymały powiaty: leżajski oraz kolbuszowski. Powiat leżajski na utworzenie 5 przejść otrzyma wsparcie w wysokości 1 mln zł. Natomiast powiat kolbuszowski w ramach funduszu realizuje dwa zadania, zakładające powstanie łącznie 10 przejść, na co otrzyma 2 mln zł dofinansowania.  Wśród gmin najwyższe wsparcie trafi do  Ustrzyk Dolnych. Dzięki 800 tys. zł z Funduszu w mieście powstaną 4 przejścia w ciągu ulic: Bełskiej oraz Jana Pawła II.

    Lista zatwierdzonych wniosków: https://rzeszow.uw.gov.pl/nppdl/rzadowy-fundusz-rozwoju-drog/nabor-wnioskow-marzec-2021-przejscia-dla-pieszych/

    Wnioski o dofinansowanie można było składać na zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych. Zadania dotyczyły  zarówno przejść dla pieszych na skrzyżowaniach na drogach publicznych, jak i na odcinkach dróg publicznych pomiędzy skrzyżowaniami, oraz przejazdów dla rowerzystów połączonych z lub zlokalizowanych bezpośrednio przy ww. przejściach dla pieszych.

    Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych i stref oczekiwania dla pieszych (w tym azyli), a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m.

    Realizacja zadań musi rozpocząć się w 2021 r.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com