Wielu przedsiębiorców uważa, że reklama jest im niepotrzebna. kolejną grupą są ci, co wiedzą, że trzeba robić marketing i to jakoś robią, a kolejna grupa to Ci, co robią to w sposób przemyślany.

Analizując “robienie” marketingu, gdy pisałem ten wpis przypomniało mi się, coś co działo się kilkanaście lat temu i stricte w obszarze sprzedaży. Kiedy pracowałem w Coca Coli, to moim zadaniem było budowanie rynku i jego rozwój. Kiedy odwiedzałem sklepy i omawialiśmy bieżące tematy, analizowałem kwestie zamówienia lub po prostu rozmawiałem o współpracy to osoby zarządzające (właściciel lub kierownik) postępowały w analogiczny sposób.
Część z nich chętnie rozmawiała i wdrażała nasze rozwiązania zwiększające sprzedaż, a tym samym zyski sklepu – podchodzili do tej relacji jako partnerzy biznesowi i to było widać też w szerokim ujęciu – sklep był czysty, zadbany, często wręcz się rozwijał, był rozbudowywany, pracownicy pilnowali sklepu i jego wyglądu.
Kolejna grupa. to byli ci, co kupowali bo było im wygodnie, czasami skorzystali z promocji, ale poza tym nie było większej współpracy.
I trzecie grupa (moi “ulubieńcy”) – panie, co mnie pan będziesz biznesu uczył, ja ten sklep prowadzę od 15 lat. Tylko najczęściej ich sklepy wyglądały tak, że strach było tam wchodzić i cokolwiek kupować, a klientami głównie byli drobni pijaczkowie, którzy najczęściej kupowali określony asortyment i to zazwyczaj “na kreskę”. 

Po co o tym piszę? Ponieważ moja praca jako “specjalisty ds. rozwoju rynku”, którego zadaniem było zwiększać zyski klientów i rozwijać ich sklepy była najbardziej widoczna w tej pierwszej grupie i trochę w tej drugiej. Tam były największe przyrosty i razem zarabialiśmy więcej. Te sklepy, w których właściciele uważali że oni wiedzą najlepiej, praktycznie przez lata w ogóle się nie zmieniały, dalej brudne, z małym wyborem asortymentu i klientelą “na kreskę”.

Dokładnie tak samo jest z marketingiem i sprzedażą. 

Ci co uważają, że wszystko wiedzą, że reklama nic nie daje, praktycznie może i prowadzą biznes “z rozpędu”, może mają klientów z polecenia, może z przypadku, jednak należy pamiętać, że wszystko się zmienia. Tak samo klienci – szukają, ale też sami się rozwijają, co powoduje, że z czasem szukają czegoś innego albo chcą więcej. Nie ma gwarancji, że taki biznes co dziś daje sobie radę będzie zawsze dobrze funkcjonował bez reklamy. Mam w swojej karierze biznesowej jak i trenerskiej wiele takich przykładów, że przedsiębiorcy wręcz błagali o pomoc, “bo biznes im przestał iść”, a kiedyś było tak dobrze, tylko że to były już te chwile, że praktycznie na reanimację było już bardzo późno. 

W Kurierze Rzeszowskim mamy przygotowane rozwiązania marketingowe zarówno dla małych firm jak i dla tych dużych. Jako wydawca Gazety, Portalu oraz Zarządzający Domem Mediowym dostarczamy rozwiązania dopasowane do potrzeb i sytuacji firm. Nie sprzedajemy marketingu dla samej idei “jako firma musisz marketing”, tylko z każdą firmą rozmawiamy i poznajemy się. Skupiamy się na początku na doborze takich rozwiązań, które będą efektywnie budowały markę i jej rozpoznawalność na lokalnym rynku oraz obecność w sieci. Ważnym elementem jest opracowanie strategii, aby działania dla danej firmy nie były chaotyczne. 

Wiele firm niestety nie myśli strategicznie i działają ad hoc, co powoduje przepalanie pieniędzy i niewielką efektywność, dlatego też skupiamy się bardzo mocno na edukacji przedsiębiorców i ich pracowników poprzez tego bloga. 

Wśród naszych artykułów znajdziesz omówienie poszczególnych usług realizowanych przez nas i naszych Partnerów. 

Narzędzia jakimi dysponujemy:

  • Portal
  • Gazeta
  • Telewizja Internetowa
  • profesjonalne Studio w centrum Rzeszowa
  • sprzęt, technologię i obsługę do realizacji programów live i nagrań wideo
  • Zespół ekspertów w dziedzinach kreacji, realizacji foto i wideo, montażu, kreacji, przygotowywania strategii, 
  • Zespół grafików
  • Zespół IT – kreacja stron www i portali 

Aby na bieżąco otrzymywać informacje o naszych rozwiązaniach i aktualnych promocji najlepiej zapisać się na nasz biznesowy newsletter => https://kurierrzeszowski.pl/promocyjny-informator-tygodniowy/ 

Waldemar Ruszel
Dywizja rozwiązań do rozwoju Biznesu
Dom Mediowy MOSIĘŻNY

Aby na bieżąco otrzymywać informacje o naszych akcjach promocyjnych oraz o narzędziach jakie przygotowujemy dla biznesu zapisz się na nasz biznesowy newsletter, w którym nie częściej niż za na tydzień otrzymasz najważniejsze informacje




<script>!function(){var e,n="smIframe-xgggpi2iki0ui4xj",t="SM_RESIZE_IFRAME:"+n,i="SM_IFRAME_HEIGHT:"+n+":",o=function(){return e?e:e=document.getElementById(n)};window.addEventListener("resize",function(){o()&&e.contentWindow.postMessage(t,"*")}),window.addEventListener("message",function(n){var t=n.data;0===t.indexOf(i)&&o()&&(e.style.height=parseInt(t.replace(i,""))+"px")})}()</script>
<iframe id="smIframe-xgggpi2iki0ui4xj" src="https://app3.salesmanago.pl/ms/sid/19ho7dvfovs03cf7/xgggpi2iki0ui4xj.htm" frameborder="0" style="border:none;width:100%"></iframe>