Budowa zaplecza technicznego to kolejny etap realizacji zadania związanego z budową systemu Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Umowę na prace projektowe i budowę hali wraz z układem torowym, w imieniu województwa podkarpackiego podpisał marszałek Władysław Ortyl.
Zaplecze techniczne umożliwi dokonywanie napraw i bieżącego utrzymania pociągów przede wszystkim do obsługi składów Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, a także pociągów regionalnych. Dzięki temu powstanie jedyne w regionie centrum utrzymaniowe, co zapewni znaczącą poprawę jakości świadczonych usług, obniży koszty eksploracyjne i korzystnie wpłynie na poprawę ochrony środowiska.
Wartość przedsięwzięcia opiewa na kwotę ponad 136 mln złotych, z czego dofinansowanie z Funduszy Europejskich wynosi około 50%. Dofinansowanie pochodzi z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dla projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
– mówił Władysław Ortyl.
W wydarzeniu wziął udział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który zwrócił uwagę na inwestycje kolejowe, jakie dokonują się w ostatnich latach w naszym kraju i województwie.
– mówił sekretarz stanu.
Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podkreśliła, że to niezwykle istotny projekt dla mieszkańców regionu i Rzeszowa. Mówiła o poprawie jakości życia mieszkańców.
Ważną częścią realizacji projektu związanego z budową Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej jest wprowadzenie biletu zintegrowanego, dzięki któremu zostanie zunifikowany transport różnych operatorów świadczących usługi przewozów pasażerskich w obszarze funkcjonowania PKA. W zakresie tworzenia wspólnych rozwiązań zostało zawarte porozumienie między marszałkiem województwa podkarpackiego, a p.o. prezydenta Markiem Bajdakiem.
Podkarpacka Kolei Aglomeracyjna ograniczy ruch samochodów wjeżdżających do Rzeszowa, ale także zmniejszy ruch w samym mieście. Aktualnie trwają prace projektowe związane z budową nowych przystanków zwłaszcza na terenie miasta Rzeszowa w lokalizacjach gdzie jest widoczny potencjał popytowy, m.in. Politechnika Rzeszowska, Galeria Rzeszów, SSE Dworzysko, aby zwiększyć dostępność kolei.