Konferencja prasowa kandydata na Prezydenta Miasta Rzeszowa odbyła się dziś (26 kwietnia br.) o godzinie 13.00 na Placu Wolności – przed ulicą J. Piłsudskiego. Konferencja dotyczyła nowych rozwiązań problemów komunikacyjnych miasta Rzeszowa, m.in. poprzez transport autonomiczny.
„Komunikacja to numer pierwszy na liście problemów miasta. Mamy problem komunikacji miejskiej wewnętrznej jak i komunikacji zewnętrznej Rzeszowa z innymi miastami w Polsce.”
-powiedział podczas konferencji Grzegorz Braun
Na liście utrudnień komunikacyjnych wymienionych przez kandydata w mieście Rzeszów były: bus pasy, ścieżki rowerowe oraz braki w infrastrukturze na poziomie prawoskrętów.
Grzegorz Braun skrytykował również pomysły innych kandydatów czyli m.in. budowy monoraila – nadziemnej kolejki w Rzeszowie, stwierdził, że to ogromne pieniądze wyrzucone w błoto.
Propozycją, która miałaby znacznie wpłynąć na poprawę lokalnej komunikacji wg. Grzegorza Brauna to transport autonomiczny. Wytłumaczył, że chodzi np. o samochody, autobusy czy taksówki, które poruszałyby się bez kierowców czy samodzielne drony sterowane poprzez aplikację w telefonie.
„Nie należy szukać rozwiązań problemów w ekstrawaganckich projektach, które dobrze brzmią w kampaniach jako hasło. Słynny monorail już na stałe zagościł w wyobraźni polityków i nęconych tą wizją wyborców, ale nie należy wbrew pozorom pozostawać w sferze XIX-wiecznych rozwiązań technicznych.”
-dodał poseł Konfederacji.
Kandydat stwierdził, że budowa kolejki nadziemnej to raczej „fajerwerk wyborczy” i stwarza wiele problemów. Mówił, że słyszał o koszcie tej inwestycji wynoszącym nawet 2 mld złotych. Według niego za te pieniądze warto kupić nowoczesne autobusy lub wybudować nową infrastrukturę służącą poprawieniu komunikacji.
„Rzeszów nie nadążył za własnym rozwojem. Korki mamy tutaj jak na Manhattanie, trzeba je rozładowywać, zajmować się tym co jest na bieżąco do załatwienia. Jeśli ktoś państwu obiecuje takie technicznie nieprzyszłościowe rozwiązanie jak monorail, wypada, żeby przekazał ile utrzymanie takiej infrastruktury będzie kosztowało budżet miasta Rzeszowa.”
– mówił Braun.