czwartek, 18 kwietnia, 2024
spot_img
+

    Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie przejęło obsługę numeru 998

    Polecamy

    Kinga Skowron
    Kinga Skowron
    Redaktor / Dziennikarz - Kurier Rzeszowski - portal, gazeta, TVi
    - Reklama -

    W ubiegłym roku Dyspozytorzy Straży Pożarnej odebrali ponad 60 tys. zgłoszeń, z których prawie połowę stanowiły zgłoszenia niezasadne. W związku z tym podczas spotkania wojewoda podkarpacki Ewa Leniart poinformowała o przekazaniu obsługi numeru 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

    Podczas konferencji obecni byli również: nadbryg. Andrzej Babiec – komendant woj. Państwowej Straży Pożarnej oraz insp. Zbigniew Sowa – z-ca Komendanta Wojewódzkiego Policji.

    – Przejęcie obsługi numeru ma służyć przede wszystkim ułatwieniu funkcjonowania jednostek działających w trybie interwencyjnym. Dotychczasowe doświadczenia Centrum Powiadamiania Ratunkowego, ale także Policji i Straży Pożarnej pokazują, że spora część zgłoszeń to zgłoszenia niezasadne

    – mówiła Ewa Leniart.

    fot. materiały PUW

    Według informacji podanych przez wojewodę Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie odebrało ponad 840 tys. zgłoszeń w ubiegłym roku, a ponad 532 tys. z nich to zgłoszenia niezasadne.

     – Ta operacja w znacznym stopniu ułatwi prace strażaków. Do komend będą spływały tylko realne zgłoszenia, na które w szybkim czasie odpowiemy. Przekazanie i konsolidacje numeru rozpoczęliśmy już wczoraj. Numer rzeszowski został już przekazany pod obsługę CPR, w kolejnych dniach ten proces zafunkcjonuje w przypadku pozostałych powiatów z regionu

    – poinformował nadbrygadier Andrzej Babiec.  

    fot. materiały PUW

    Przejęcie obsługi numeru 998 z Państwowej Straży Pożarnej do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Rzeszowie, jest kolejnym etapem koncentracji numerów alarmowych poszczególnych służb. Od czerwca 2018 roku CPR odbiera policyjny numer 997 oraz od 2019 roku połączenia wpływające z systemu e-call, czyli systemu używanego w pojazdach w całej Unii Europejskiej, który w razie poważnego wypadku drogowego automatycznie wybiera bezpłatny numer alarmowy 112.

    – Podkarpacka Policja podejmuje rocznie ok. 160 tys. interwencji, które są zgłaszane telefonicznie. Wcześniej te połączenia były obsługiwane przez dyżurnych w komendach policji. Po przekazaniu obsługi numeru 997, 90% tych z nich trafia do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Tam są weryfikowane, a następnie przesyłane do właściwych miejscowo dyżurnych jednostek policji. Dzięki temu, dyżurni skupiają swoją uwagę na organizacji  szybkiego czasu dotarcia na miejsce zdarzenia. Centrum stanowi dla nas filtr fałszywych zgłoszeń

    – mówił insp. Zbigniew Sowa.

    fot. materiały PUW

    Województwo podkarpackie jest trzecim w kolejności, po woj. podlaskim i lubelskim, które przejęło obsługę zgłoszeń na numer alarmowy 998.

    - REKLAMA -
    - Reklama -

    Więcej artykułów

    - REKLAMA -

    Najnowsze artykuły

    - REKLAMA -
    WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com