PGE komunikuje, aby podczas wizyt kontrolerów poboru prądu zachować ostrożność i nie podpisywać żadnych dokumentów bez ich wcześniejszej weryfikacji.
Jeśli przed drzwiami stanie osoba podająca się za przedstawiciela warto poprosić o pokazanie identyfikatora lub legitymacji służbowej.
„Podają się za pracowników PGE Dystrybucja, wchodzą do mieszkań, podsuwają do podpisania umowy na sprzedaż prądu. Pracownicy PGE Dystrybucja nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej w domach klientów ani nie pobierają żadnych opłat”
– tłumaczy Łukasz Boczar, przedstawiciel rzeszowskiego oddziału PGE Dystrybucja.
Pracownika PGE można poznać po tym, że:
- posiada legitymację służbową ze zdjęciem, logo PGE Dystrybucja i numerem
- nie pobierają żadnych opłat
- nie przedstawiają żadnych ofert sprzedaży energii ani umów do podpisania
- mają przydzielone stałe rejony pracy, dlatego w większości są znani odbiorcom
- w razie wątpliwości, odbiorca może sprawdzić, czy kontroler jest faktycznie pracownikiem PGE – dzwoniąc na wskazany numer do właściwego Punktu Obsługi Klienta i podając dane osobowe oraz nr legitymacji
- posiadają urządzenie elektroniczne do wczytywania danych odczytowych z liczników
- odczyt liczników dokonywany jest cyklicznie, w zależności od zapisów umowy
- jeżeli pracownicy nie zastaną odbiorcy, pozostawią u niego kartę, na której odbiorca sam dokonuje zapisu stanu licznika i podaje go do właściwego rejonu energetycznego
Punkt obsługi klienta w Rzeszowie znajduje się na ul. 8-go Marca 4.
Kontakt: (17) 749 68 04 i (17) 749 68 05