Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rzeszowie ostrzega mieszkańców miasta: „to nie my do Was dzwonimy!” Chodzi o telefony w przedmiocie spotkania z poborcą wody.
Rzeszowski MPWiK zwraca uwagę, że w ostatnim czasie nasiliły się telefony do mieszkańców stolicy Podkarpacia, klientów spółki. Za ich sprawką stoją najprawdopodobniej oszuści – „ostrzegamy przed telefonami od nieznanych osób, które przedstawiają się jako nasi pracownicy” – alarmuje miejska spółka.
W wielu innych miastach w Polsce cyklicznie pojawiają się doniesienia o składaniu wizyt w domach przez osoby przedstawiające się jako pracownicy wodociągów. Oszuści próbują wejść do domów lub mieszkań pod pretekstem sprawdzania instalacji lub proponują spotkanie w celu omówienia tematu jakości wody i ewentualnej sprzedaży filtrów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przedsiębiorstwo wodociągowe odpowiada za jakość dostarczanej zimnej wody z sieci wodociągowej do wodomierza głównego, natomiast za stan i prawidłową eksploatację dalszego odcinka instalacji czy przyłącza za wodomierzem odpowiada administrator lub jego właściciel.
Pracownicy wodociągów poruszają się oznakowanymi samochodami (logo MPWiK oraz herb miasta) oraz mają robocze ubrania. Pracownicy pogotowia wodno -kanalizacyjnego posiadają pełen ubiór roboczy (spodnie oraz bluzę lub kurtkę), natomiast osoby odczytujące wodomierze posiadają strój firmowy (koszulkę lub kurtkę). Zawsze mają ze sobą legitymację służbową, a w razie wątpliwości można zadzwonić pod bezpłatny numer pogotowia wod. – kan. i zapytać czy osoba, która przyszła do nas z wizytą jest pracownikiem wodociągów
„W przypadku wątpliwości co do wiarygodności rozmówcy, prosimy o zgłoszenie zdarzenia korespondencją elektroniczną na adres bok.dp@mpwik.rzeszow.pl lub pod nr 178509666” – informuje rzeszowski MPWiK.