Urzędy Skarbowe na Podkarpaciu podsumowały okres, w którym mieszkańcy musieli składać deklaracje PIT.
Krajowa Administracja Skarbowa poinformowała dziś, że do 1.06. (końca okresu rozliczeniowego) złożono blisko 872 tys. wszystkich deklaracji, w tym ponad 766 tys. w formie elektronicznej.
Urzędy Skarbowe zwracają uwagę, że w tym roku wzrosła ilość deklaracji złożona poprzez platformę Twój PIT i podobne. „Podkarpaccy podatnicy jeszcze chętniej niż rok wcześniej skorzystali z automatycznego rozliczenia w usłudze Twój e-PIT (360 tys. do 273 tys. rok wcześniej), dzięki któremu nie musieli sami wypełniać wszystkich pozycji deklaracji czy przeprowadzać obliczeń.” – mówi mł. aspirant Edyta Chabowska rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie (biuro w Przemyślu).
Akcja składania rocznych zeznań podatkowych rozpoczęła się 15 lutego 2020 r., tj. od startu usługi Twój e-PIT. Skorzystanie z niej pozwoliło podatnikom na zaoszczędzenie czasu, zagwarantowało – szczególnie ważne w okresie pandemii – bezpieczeństwo i usunęło ryzyko spóźnienia ze złożeniem rozliczenia (przy braku aktywności podatnika PIT -37, PIT-38 został uznany za złożony). Pozwoliło też na szybszy zwrot podatku (45 dni zamiast 3 miesięcy).
W tym roku usługa została rozszerzona o nowe formularze i ulepszona. Osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, oprócz dostępnych w ubiegłym roku zeznań PIT-37 i PIT-38, mogły złożyć również PIT-28 i PIT-36. Dodatkowo usługa automatycznie uwzględniała ulgę w PIT dla osób do 26. roku życia i ulgę na dzieci. Podatnicy mieli też dostęp do informacji o stanie zwrotu nadpłaty podatku. Z kolei ci, którzy w swoim e-PIT mieli kwotę do zapłaty, mogli zapłacić podatek na obowiązujący od 1 stycznia 2020 r. indywidualny rachunek podatkowy (tzw. mikrorachunek podatkowy). Był on automatycznie wskazany osobom, które płaciły podatek online w usłudze Twój e-PIT.
Pomagając podatnikom w rozliczeniach rocznych Izba Administracji Skarbowej w Rzeszowie i podległe urzędy skarbowe zapewniły także szerokie wsparcie w ramach obsługi telefonicznej. „Nasi pracownicy obsłużyli w tym czasie około 320 tys. połączeń telefonicznych, odpowiadając najczęściej na pytania o ulgi, rozliczanie działalności gospodarczej, wpłacone zaliczki, termin zwrotu nadpłaty w podatku czy możliwość uzyskania zaświadczeń o dochodach lub niezaleganiu w podatkach.” – mówi Chabowska.
Urzędy skarbowe systematycznie przelewają zwroty nadpłaconego podatku na konta podatników. To nasze priorytetowe zadanie i dokładamy wszelkich starań żeby pieniądze wracały do podatników jak najszybciej. „Do tej pory, dokonaliśmy już ponad 508 tysięcy zwrotów z tytułu nadpłaconego podatku PIT na łączną kwotę blisko 616 mln złotych.” – informuje Edyta Chabowska z Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.