Olimp Labs w Belwederze

Materiały prasowe
- REKLAMA -

Podkarpacka firma Olimp Labs uczestniczyła w konferencji dotyczącej rozwoju eksportu zorganizowanej przez Radę ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie Rzeczypospolitej Polskiej i Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej. Obecnie według szacunków wartość towarów i usług sprzedawanych za granicę w 2019 roku wyniesie ok 238,1 mld euro. Głównymi odbiorcami naszych produktów są kraje starego kontynentu.

W gronie uczestników oprócz przedstawiciela podkarpackiego lidera, znaleźli się członkowie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Banku Gospodarstwa Krajowego, Laureaci Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP, członkowie Krajowej Izby Gospodarczej i przedsiębiorcy. Do spotkania przedstawicieli biznesu i organizacji wspierających polski eksport doszło w Belwederze. Konferencja składała się z dwóch paneli, pierwszy poświęcony był rządowym mechanizmom wsparcia w eksporcie. W drugiej części wypowiadali się przedstawiciele firm, które osiągnęły już znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych. Uczestnicy spotkania wskazywali szczególnie na wagę trzech czynników wpływających na sukces w eksporcie: świadome budowanie marki, ciągłą dbałość o najwyższą jakość produktów i usług oraz wsłuchiwanie się w potrzeby klienta. – Gdy firma decyduje się na eksport swoich produktów, to konieczna jest wcześniejsza dogłębna analiza rynku. Należy zaplanować każdy krok i dokładnie sprawdzić przepisy obowiązujące w danym kraju. Wszystko musi być przemyślane. Nawet dobranie odpowiednich kolorów opakowań ma znaczenie, bo w danym kraju mogą mieć różną symbolikę. W przypadku branży farmaceutycznej ustawodawstwo dotyczące suplementów i leków różni się w zależności od kraju, dlatego dobre rozpoznanie rynku ma kluczowe znaczenie – tłumaczy Krzysztof Ptak, zastępca dyrektora ds. eksportu w Olimp Labs.

Firma także chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami z polskimi start-up’ami. Przedstawiciele firmy wzięli udział w spotkaniu „Startupy w Pałacu”, które ma na celu wskazanie możliwości rozwoju polskich innowacyjnych przedsiębiorstw i organizacji na rynkach zagranicznych oraz zidentyfikowanie problemów, z którymi się spotykają. O tym jak wygląda funkcjonowanie firmy działającej na ponad 100 globalnych rynkach przedsiębiorcy mogli porozmawiać z Maciejem Jaskotem – dyrektorem ds. marketingu Olimp Labs. – Z przyjemnością dzielimy się doświadczeniem, ponieważ zależy nam na budowie silnej polskiej gospodarki. Olimp Labs posiada praktyczną wiedzę, z niezwykle wymagających rynków takich jak Niemcy, USA czy Chiny. Dlatego tym bardziej cieszymy się z tego, że możemy uczestniczyć w takich inicjatywach jak Startupy w Pałacu i rozmawiać o ekspansji polskiej innowacyjności. Wszystko po to, aby razem tworzyć polski potencjał gospodarczy – podsumowuje Maciej Jaskot, dyrektor ds. marketingu Olimp Labs.

Polska jako kraj najwięcej towarów i usług eksportuje do krajów europejskich. W pierwszej trójce znajdują się takie państwa jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Czechy. Uczestnicy spotkania podnieśli kwestie rozwoju nowych rynków eksportowych szczególnie tych, z którymi mamy deficyt obrotów handlowych. – Eksport to jedno z kół zamachowych polskiej gospodarki. Polskie towary na rynkach zagranicznych rozpoznawalne są jako wyroby wysokiej jakości. Niezwykle ważne jest, aby rodzimi producenci dbali o tę reputację, ponieważ stanowi ona silną polską markę na arenie międzynarodowej – podkreśla Krzysztof Ptak. Warto zaznaczyć, że Olimp Labs jest laureatem tegorocznej Nagrody Gospodarczej w kategorii Międzynarodowy Sukces, przyznawanej przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Wywodząca się z Dębicy firma eksportuje swoje produkty na ponad 100 rynków całego świata. Dzięki Inteligentnemu Centrum Logistycznemu jest wstanie zachować maksymalną kontrolę nad produktem na każdym etapie jego dystrybucji.

(ip)

- REKLAMA -